zgłoszenie 917/2020/Deltim sp. z o.o. s.k. (X-lander)

dodał:

Dawid
Ul. Warszawska 106, 42-202 Częstochowa
wózek dziecięcy X-Lander X-Fly
Rękojmia
0
2018-12-20
2020-02-05
Szanowni Państwo, do dnia dzisiejszego, nie otrzymaliśmy od Państwa formalnej odpowiedzi na reklamację z dnia 29.10.2019. Reklamacja została złożona w formie pisemnej wraz z odesłanym wózkiem bez adnotacji dotyczącej zgody na formę elektroniczną i w taki też sposób powinna zostać udzielona odpowiedź. W tym kontekście otrzymana od Państwa wiadomość e-mail z dnia 12.11.2019, zwłaszcza iż w tym okresie nie byłam dostępna pod pocztą elektroniczną, nie może być traktowana jako wymagana forma odpowiedzi w wskazanym przez ustawę terminie. Ponadto, w otrzymanym przez Państwa opisie, wprost stwierdzają Państwo, że nie zweryfikowali Państwo dokładnie podłoża podnoszonych przeze mnie wad, oraz iż wady te występują, cyt.: Stwierdziliśmy, że przycisk blokujący koła przedniego jest zablokowany, najprawdopodobniej w wyniku zabrudzenia. Możemy taki przycisk wyczyścić i zakonserwować, takie czynności powinny pomóc, jeśli nie przyniesie to pożądanych rezultatów proponujemy wymianę przedniego modułu. Możemy również ponownie wyczyścić i zakonserwować mechanizm hamulca . Przytoczony wyżej fragment wprost wskazuje, iż podnoszone przeze mnie wady tkwią bezpośrednio w sprzedawanej przez Państwa rzeczy, co Państwo sami potwierdzają i z racji ich powtarzalności (analogiczne wady w uznanej reklamacji z dnia 5.03.2019), zaproponowane przez Państwa ewentualne czyszczenie, bądź wymiana na identyczny - wadliwy moduł, nie rozwiąże problemu w przyszłości. Ponadto, samo stwierdzenie „najprawdopodobniej” wskazuje jednoznacznie, iż nie przeprowadzili Państwo żadnej analizy co do podłoża tej wady, zakładając wprost bez żadnego dowodu, iż wynika ono z zabrudzenia, co natomiast implikuje, iż analogicznie w przypadku pozostałych podnoszonych przeze mnie wad nie dochowali Państwo staranności w ocenie ich podłoża. Nie mogę również się zgodzić z stwierdzeniem, iż rdzewienie materiału wystawionego na warunki atmosferyczne z natury tej rzeczy (kontakt z podłożem), w przeciągu zaledwie roku od zakupu, jest wynikiem niewłaściwej konserwacji, która w tym wypadku miała miejsce. Na koniec pragnę zaznaczyć, iż przytoczone przez Państwa stwierdzenie „w przypadku braku odpowiedzi w ciągu 3 dni roboczych, wózek zostanie odesłany (..) na koszt odbiorcy”, w wiadomości z dnia 18.11.2019 jest niedopuszczalne i rażąco naruszające interesy konsumenta, wymuszając na nim pod presją oświadczenie co do niekorzystnego zarządzania rzeczą i praktycznie nie dając mu prawa wyboru co do decyzji związanej z przedmiotem reklamacji. Ze względu na powyższe, w związku z istotnością i powtarzalnością wady, gdyż już samo niewłaściwe działanie hamulca wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo dziecka, a brak sprawnego hamulca uniemożliwia korzystanie z wózka, zgodnie z art. 560.1 odstępuję od umowy i żądam zwrotu gotówki wraz z poniesionymi wcześniej kosztami odesłania rzeczy oraz niniejszego pisma, razem w wysokości 1 025,30 PLN, przelewem na konto
Odstąpienie od umowy
W TOKU
kolejna wada tego samego problemu wpływająca na bezpieczeństwo dziecka. Pierwsza reklamacja uznana, od drugiej sprzedawca próbuje się wykręcić - chociaż sam przyznaje, że wada występuje

Udostępnij na:


czy na pewno chcesz usunąć reklamację?

Pamiętaj, usuwając nie będziesz mógł cofnąć zmian.

Sprawdź firmę


Jeżeli zaznaczysz opcję „Powiadom” serwis automatycznie
poinformuje dział obsługi klienta Adresata Reklamacji o dodaniu
Twojej reklamacji do ogólnodostępnej bazy reklamacji czyuzna.pl.