zgłoszenie 840/2020/X-KOM Sp. z o.o.

dodał:

Adam
x-kom@x-kom.pl
Acer Nitro VG270UPBMIIPX
Rękojmia
RMA/11714/20
2019-02-19
2020-01-20
W dniu 2019-02-19 20:34 zakupiłem monitor Acer Nitro VG270UPBMIIPX. Po bardzo długim czasie (około 2 miesiące) oczekiwania na produkt, ostatecznie go otrzymałem. Do 19 stycznia 2019 roku, monitor zachowywał się odpowiedniego. Od tego okresu, dolna ramka zaczęło się lekko "uginać", a dnia 20.01.2020 podczas korzystania z monitora, na ekranie w dwóch obszarach pojawiły się ogromne paski, uniemożliwiające korzystanie z monitora - wystąpiła więc istotna wada OPIS WAD: 1.Dolna ramka monitora lekko się ugina, co przekłada się na niestabilność monitora 2.W dolnej części ekranu występują czarne paski 3.Z prawej części monitora występują kolorowe paski oraz czarny , nieregularny kształt 4.W prawym brzegu monitora występuję duży, pionowy, czarny pasek, w miejscu którego powinien być wyświetlany obraz 5.Podczas wyświetlania czarnego obrazu, w górnej części monitora, widać białe kropki, w miejscu których powinien znajdować się wyświetlany obraz 6.Ekran w monitorze jest podświetlony bardzo nierównomiernie, widać to głównie podczas wyświetlania czarnego obrazu, co przekłada się na duży dyskomfort podczas korzystania z monitora Wszelkie defekty są wadami istotnymi, przekładającymi się na brak możliwości korzystania z urządzenia wedle jego przeznaczenia – tj. zgodności towaru z umową Wszelkie opisane przeze mnie powyżej wady, przedstawiam na zdjęciach, które wstawiłem w serwisie zewnętrznym, z powodu iż ze względu na ich ilość nie mogę wstawić ich w załączniku (zdjęcia zostały wykonane podczas wyświetlania różnych obrazów / kolorów, aby przedstawić wady przy różnych scenariuszach użytkowania) Zdjęcia w serwisie zewnętrznym: https://imgur.com/a/WNK74Hi Dołączam także film w serwisie zewnętrznym, okazujący niektóre z powyżej wymienionych wad: https://imgur.com/a/ZL2cDyw
Odstąpienie od umowy
NIE UZNANO
Sklep X-KOM zachował się bardzo niekompetentnie. Zlekceważył sytuację, przypuszczam że nawet nie sprawdził monitora (ponieważ stwierdził że uszkodzenie matrycy na 1/2 jej wielkości mogło zostać spowodowane zbyt intensywnym korzystaniem z urządzenia, co jest nielogiczne i niemożliwe ze względu na zastosowaną technologię budowy matrycy) ODPOWIEDŹ: Przepisy kodeksu cywilnego regulujące odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej wskazują, że wadą w rozumieniu tych przepisów nie są wady powstałe w wyniku eksploatacji rzeczy, tzn. poza zakresem odpowiedzialności sprzedawcy pozostaje sytuacja, w której zużycie dotyczy elementów, których stan zależy od intensywności ich użytkowania. Sklep stwierdził także że dolna ramka monitora nie ugina się, mimo że posiadam świadków i dokumentację zdjęciową potwierdzającą uginanie się owej ramki (ODPOWIEDŹ SKLEPU: W tym miejscu należy wskazać, że weryfikacja Pana monitora nie potwierdziła problemu z uginaniem się dolnej ramki" PODSUMOWUJĄC: Sklep mnie zlekceważył, nie wykonał żadnej ekspertyzy, uchyla sie od wysłania mi protokołu serwisowego, a urządzenie wysłał do producenta który również nic konkretnego nie odpisał, oprócz "Informujemy, że autoryzowany serwis ACER stwierdził usterki mechaniczne nie podlegające naprawie bezpłatnej. Diagnoza wykazała mechaniczne uszkodzenie matrycy (zbita) oraz elementów obudowy (wygięta obudowa oraz ramka matrycy). Proponuje płatną naprawę niżej wymienionych elementów: razem 1350 zł netto (WARTOŚC URZĄDZENIA WYNOSI AKTUALNIE OKOŁO 1400 ZŁ BRUTTO - ŚMIECH NA SALI) Przed wysłaniem sprzętu do serwisu X-KOM i producenta zrobiłem własną ekspertyzę oraz dokumentację zdjęciową, która nie pokrywa sie z tą, przedstawioną przez sklep i producenta ODRADZAM ZAKUPU W TYM SKLEPIE! -> SERWIS ROBI SOBIE ŻARTY Z KLIENTÓW (Sprawa trafiła już do rzecznika praw konsumenta, a monitor poddam po raz drugi do ekspertyzy, nie zdziwię się jak teraz jej wyniki będą odbiegać od poprzedniej, myślę że to sklep / producent uszkodził części podczas sprawdzania urządzenia) JESTEM GOTOWY ZGŁOSIĆ SPRAWĘ DO SĄDU

Udostępnij na:


czy na pewno chcesz usunąć reklamację?

Pamiętaj, usuwając nie będziesz mógł cofnąć zmian.

Sprawdź firmę


Jeżeli zaznaczysz opcję „Powiadom” serwis automatycznie
poinformuje dział obsługi klienta Adresata Reklamacji o dodaniu
Twojej reklamacji do ogólnodostępnej bazy reklamacji czyuzna.pl.