zgłoszenie 177/2019/X-KOM Sp. z o.o.

dodał:

Tymoteusz
Al. Wolności 31 42-202 Częstochowa
Laptop Lenovo
Rękojmia
RWR/12319/19
2017-02-17
2019-01-19
1. Wentylator terkocze. Od czasu do czasu terkotanie ustaje i słychać zwykły szum, jednak po jakimś czasie jest znów słyszalne. Dźwięk nagrałem dyktafonem, a nagrania zamieszczam na pulpicie. Taki sam problem przedstawiony jest też na poniższym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=jJiAC2iGhxk 2. Lewy zawias jest uszkodzony i działa z większym oporem niż prawy zawias. Przy otwieraniu i zamykaniu laptopa obudowa wygina się. Zawias uszkodził się pomimo, że laptop praktycznie przez cały okres użytkowania stał nieruchomo na biurku i był bardzo rzadko otwierany. 3. Obudowa z lewej strony jest pęknięta. Została ona uszkodzona przez wadliwy zawias. 4. Obudowa jest źle spasowana. Z prawej strony szpara jest większa niż z lewej strony (patrząc od góry). 5. Komputer nie jest w ogóle w stanie przejść w stan uśpienia. 6. Laptop na zasilaniu bateryjnym działa dużo krócej niż 2 godziny (przy ustawieniu mniejszej wydajności i przeglądaniu stron internetowych).
Odstąpienie od umowy
NIE UZNANO
Przestrzegam przed kupowaniem w sklepie X-KOM! Sprzedawca nie uznał reklamacji oraz odwołania. Spieram się z tym sprzedawcą w sprawie dwóch laptopów już piąty rok (najpierw z powodu pierwszego laptopa, a przez ostatni czas z powodu drugiego laptopa). Jedna z usterek to wadliwe zawiasy, które połamały obudowę laptopa od środka. Sprzedawca najpierw stwierdził, że nie przeprowadzi oględzin sprzętu i nie wskaże w jakich okolicznościach powstały dane usterki, ponieważ dwuletnia gwarancja z tytułu rękojmi jego właściwie nie obowiązuje (według sprzedawcy laptop w momencie zakupu był sprawny). Następnie sprzedawca bez przeprowadzania oględzin wmówił mi, że sprzęt posiada uszkodzenia mechaniczne spowodowane nienależytym użytkowaniem urządzenia. Dodam, że mimo iż laptop jest urządzeniem przenośnym - stał cały czas na biurku i był bardzo rzadko otwierany i zamykany oraz nie posiada żadnego obicia i przetarcia. Najśmieszniejsze jest to, że sam sprzedawca przy odbiorze sprzętu stwierdził, że ten model laptopa bardzo często ma problemy z wyłamanymi zawiasami oraz powiedział, iż to usterka fabryczna, ale przecież nikomu nie uznaje reklamacji związanych z uszkodzeniem mechanicznym, więc nie uzna też mojej osobie. Sprzedawca stwierdził też, że wentylator terkocze, ponieważ dostały się do niego plastikowe elementy obudowy. Sęk w tym, że taki sam terkoczący dźwięk występował w całkowicie nowym laptopie w momencie sprzedaży (laptop był pięciokrotnie wymieniany zaraz po zakupie z powodu różnych usterek). Złe spasowanie, które występowało już w momencie zakupu to żaden problem dla sprzedającego - nawet nie skomentował tej usterki. Sprzedawca wmówił mi również, że laptop normalnie przechodzi w stan uśpienia (tak na prawdę laptop wygasza ekran, ale nie przechodzi w stan uśpienia). Baterię laptopa ładowałem i rozładowywałem kilkanaście razy. Sprzedawca najpierw w piśmie stwierdził, że zużycie akumulatora zależy od ilości cykli ładowania, a następnie przy odbiorze powiedział, że laptop podczas eksploatacji powinien być cały czas rozładowywany i ładowany, więc bateria ma usterkę, ponieważ laptop przez dłuższy czas był podłączony do zasilania. Sęk w tym, że w momencie sprzedaży sprzedawca napisał mi, że laptopa należy podłączyć do zasilania, ponieważ sam odłącza baterię po naładowaniu. Z poprzednim laptopem spierałem się z tym sprzedawcą ponad dwa lata i również nie widział żadnego problemu. Zostałem oszukany, a ze sprzętu nie mogę normalnie korzystać i pracować!

Udostępnij na:


czy na pewno chcesz usunąć reklamację?

Pamiętaj, usuwając nie będziesz mógł cofnąć zmian.

Sprawdź firmę


Jeżeli zaznaczysz opcję „Powiadom” serwis automatycznie
poinformuje dział obsługi klienta Adresata Reklamacji o dodaniu
Twojej reklamacji do ogólnodostępnej bazy reklamacji czyuzna.pl.