zgłoszenie 1038/2020/NEONET S.A.

dodał:

Konto usunięte
Olchowa 168, 39-127 Będziemyśl
Telefon Samsung Galaxy S9+ (G965F)
Rękojmia
01/027372/2020
2018-12-22
2020-03-04
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu 22.12.2018 r. smartfon SAMSUNG Galaxy S9+, który kosztował 3396,00 zł, jest wadliwy. Po zaczerpnięciu pomocy u powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta postanowiłem złożyć reklamację towaru. Zgłaszam, że sprzęt kupiony w Waszym sklepie jest niezgodny z umową. Chciałbym nadmienić, że wady urządzenia mają charakter istotny, gdyż urządzenie nie ma właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć, oraz nie jest przydatny i sprawny do celów, w jakich został zakupiony (art. 556 i 560 Kodeksu cywilnego). Stwierdzoną wadą jest przede wszystkim bateria. Użytkowanie z telefonu jest wyjątkowo uciążliwe, gdyż bateria potrafi bezczynnie się rozładować w kilka sekund lub minut. Często również się zdarza, że mimo podłączenia dedykowaną ładowarką to telefon przestaje korzystać z „Szybkiego ładowania” przez co ładuje się wiele godzin. Nawet przy stanie baterii około 50% - 70%, telefon rozładowuje się w ciągu minuty (pozostawiłem w pamięci telefonu kilka zrzutów ekranu dla usprawnienia postępowania reklamacyjnego). Jest to dla mnie o tyle istotne, ponieważ wiele razy zdarzyło mi się, że wszystkie prace i inne ważne dokumenty, które wykonywałem, przepadają właśnie z tego powodu niezależnie ode mnie, a kupiłem go również ze względu na wydajność oraz wytrzymałą baterię. Telefon powinien działać prawidłowo na baterii, gdyż tak jak w tym przypadku uniemożliwia to w pełni korzystanie z urządzenia, ponieważ jest to sprzęt mobilny i tego typu wady nigdy nie powinny mieć miejsca. Dodatkowo telefon czasami odłącza się od sieci nawet w centrum miasta. Sprawdzałem na innych urządzeniach czy jest to winna operatora, czy urządzenia, lecz na innych smartfonach nigdy taka sytuacja mi się nie zdarzyła. Telefon w pewnym momencie wyłącza sieć, przez co jednocześnie też rozmowy, które prowadzę. Smartfon powinien przede wszystkim działać i dzwonić, ale niestety to urządzenie nie pozwala mi na tak proste i podstawowe czynności. Zważając na powyższe, na podstawie ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeksu cywilnego (art. 560 § 1) odstępuję od umowy. Proszę o pozytywne rozpatrzenie mojej reklamacji.
Odstąpienie od umowy
W TOKU
Podczas rozmowy telefonicznej z dnia 18.03.2020 uzyskałem odpowiedź, że termin rozpatrzenia reklamacji trwa 30 dni i postarają się jak najszybciej to rozpatrzyć. Zaznaczyli w systemie moją interwencję. W sklepie stacjonarnym przy składaniu reklamacji zostałem zbywany, że nie mogę tam złożyć reklamacji z tytułu rękojmi lecz w autoryzowanym serwisie producenta lub złożyć reklamację z tytułu gwarancji. Zostałem przy swoim i złożyłem na miejscu w sklepie stacjonarnym. Moje uwagi są takie, że z telefonu praktycznie nie da się korzystać, gdyż niespodziewanie nawet przy 50% baterii rozładowuje się w kilka sekund ewentualnie w ciągu kilku minut bez używania go. Połączenia z innymi osobami są często rozłączane poprzez wyłączanie przez smartfona sieci nawet w centrum miasta przy pełnym zasięgu (byłem u operatora i sprawdzałem na innych urządzeniach i przyczyna nie jest znana, a na innych urządzeniach działa bez zarzutu). Korzystanie z urządzenia jest praktycznie niemożliwe.

Udostępnij na:


czy na pewno chcesz usunąć reklamację?

Pamiętaj, usuwając nie będziesz mógł cofnąć zmian.

Sprawdź firmę


Jeżeli zaznaczysz opcję „Powiadom” serwis automatycznie
poinformuje dział obsługi klienta Adresata Reklamacji o dodaniu
Twojej reklamacji do ogólnodostępnej bazy reklamacji czyuzna.pl.