• Strona główna
  • Poradnik
  • Wzory reklamacji

Strona główna » Wygięty telefon Huawei – reklamacja i co dalej

Wygięty telefon Huawei – reklamacja i co dalej

W niniejszym wpisie opisujemy reklamację – wygięty telefon Huawei, pokazujemy przykłady, wątpliwości i szukamy możliwych rozwiązań.

Huawei jest obecnie najpopularniejszym w Polsce producentem smartfonów. Przy szacunkowej całkowitej sprzedaży smartfonów w 2019 na poziomie 8 milionów, około 1/3 z nich to smartfony Huawei (szacunek wg danych firmy IDC). Cieniem wolumenu sprzedaży zawsze jest wolumen reklamacji.

W Rejestrze czyuzna.pl mamy dotychczas 3 zgłoszenia dotyczące telefonów Huawei:

  • Huawei P10 Lite – przyczyna:”zła jakość odtwarzanego nagranego dźwięku oraz słaba siła dźwięku podczas rozmowy a także przerywanie rozmów.”
  • Huawei P8 Lite – przyczyna: „Telefon często zawiesza się nawet przy włączeniu tylko jednej aplikacji. Często trzeba go resetować ponieważ aplikacje nie odpowiadają. Bateria przy użytkowaniu normalnym musi być ładowana 2 lub nawet 3 razy dziennie. (…)”
  • Huawei Y6 2018 – przyczyna „Telefon wygięty na kształt banana co spowodowało odklejenie ekranu. Widocznie spuchnięta obudowa, bateria.”

Wygięty telefon Huawei – charakterystyka

SPIS TREŚCI

  • Wygięty telefon Huawei – charakterystyka
  • Reklamacja wygiętego smartfona Huawei
  • Czynniki zewnętrzne czy wada smartfona Huawei?
  • Reklamacja wygiętego telefonu Huawei – co dalej?

W niniejszym artykule opiszemy trzeci z przypadków, tj. „telefonu wygiętego na kształt banana”. Dotarło do nas więcej zgłoszeń tego typu, a wada jest dość zaskakująca i dodatkowo wydaje się, że wina użytkownika jest oczywista. Celem wpisu jest jednak zdiagnozowanie problemu, symptomów, jego skali, dojście do faktycznej przyczyny takich uszkodzeń. Słowem – chcemy pomóc użytkownikom w uznaniu reklamacji wygiętych telefonów Huawei, będąc źródłem wiedzy na ten temat.

Zacznijmy od krótkiej charakterystyki uszkodzenia:

  • niszczenie mechaniczne obudowy przez wyginanie, czy wręcz „załamywanie” się jej w górnej części telefonu niedaleko słuchawki;
  • wyginanie może postępować do pewnego stopnia
  • jako rezultat powoduje odklejanie szybki tworzące charakterystyczne prześwity, czasem możliwe też pękanie szybki, czasem też powoduje odklejenie tylnej części obudowy telefonu (drugie zdjęcie w tekście)

W treści wpisu pokazujemy kilka przykładowych zdjęć różnych wygiętych telefonów Huawei. Zaznaczamy miejsce wygięcia obudowy i prześwitów.

Reklamacja Huawei

Reklamacja wygięty telefon Huawei Y6

Wada wygląda na typowo mechaniczną, smartfon nie jest wygięty równym łukiem, można łatwo wskazać miejsce, w którym zniszczona obudowa się załamuje. Może Ci się wydawać, że masz za ciasne kieszenie, przeładowaną torebkę, a może niechcący usiadłaś na telefonie i bach! Stało się. Sprawa wygląda na pierwszy rzut oka nieciekawie i powoduje nieśmiałość użytkowników przy reklamacji, bo jak tu argumentować, że samo się wygięło…

Reklamacja wygiętego smartfona Huawei

W analizowanym zgłoszeniu użytkowniczka zaobserwowała opisane objawy po niecałych 2 miesiącach od zakupu i zgłosiła reklamację do sprzedawcy.
Sprzedawca, słowami serwisu Huawei (tj. firma CDTI Poland sp. z o.o.) odpisał tymi słowami:

Ekspertyza wykazała wadę, polegającą na wygięciu obudowy, powstałą na skutek nieprawidłowej eksploatacji. Zgłoszone żądanie nie może zostać uwzględnione. Możliwa jest odpłatna naprawa urządzenia, której koszt wynosi 252,16zł.

Serwis stwierdził wadę obudowy (czy potrzeba profesjonalnego serwisu, żeby oględzinami zewnętrznymi stwierdzić wadę obudowy?), wskazując, że wada powstała na skutek „nieprawidłowej eksploatacji”. Czyli faktycznej przyczyny nie wskazano.

Reklamacja Huawei

Reklamacja wygięty telefon Huawei P20 Lite

Wiemy już też ile dokładanie warte jest nasze roszczenie dla przykładowego Huawei Y6 2018. Ciekawe jednak, że cena samej zniszczonej obudowy do telefonu Huawei, to ok 10% kosztu wskazanego przez serwis. Prawdopodobnie pokryta srebrem obudowa telefonu mogłaby kosztować ze 100 PLN, ale żeby ponad 200 PLN?

Podsumowując – reklamacja wygiętego telefonu Huawei, została na podstawie opinii serwisu odrzucona przez sprzedawcę, firmę Media Expert (TERG S.A.). Nasza użytkowniczka złożyła odwołanie od tej decyzji i monitorowała ten krok w Krajowym Rejestrze Reklamacji czyuzna.pl. Odwołanie odrzucono, argumentując:

„Informuję iż na podstawie otrzymanej opinii, która stwierdza uszkodzenie całego telefonu (wygięty), która nie ma charakteru wady tkwiącej w rzeczy, została podjęta decyzja o uznaniu reklamacji za niezasadną. Uszkodzenie to spowodowane jest czynnikami zewnętrznymi, na które Sprzedawca nie miał wpływu. Wobec czego nie może odpowiadać, za stwierdzone usterki.”

 

Czynniki zewnętrzne czy wada smartfona Huawei?

W naszej ocenie, uszkodzenie może jak najbardziej wynikać z wady tkwiącej w telefonie. Sugeruje to powtarzalność w różnych modelach Huawei, niewiele (jeżeli w ogóle) podobnych przykładów u innych producentów oraz cechy charakterystyczne. Nie jest to też wyłącznie sprawa polskich użytkowników, bądź polskiego rynku, opis takich wad można łatwo znaleźć również na zagranicznych forach, np. tutaj. To prowokuje pytanie, czy urządzenie zostało prawidłowo zaprojektowane, bądź wykonane. Jeżeli nie, to reklamacja powinna kończyć się wymianą, bądź naprawą na koszt sprzedawcy.

Reklamacja telefony Huawei

Reklamacja wygięty smartfon Huawei P10 Lite

Przypomnijmy – w przypadku reklamacji tytułem rękojmi ujawnienie się wady w produkcie w ciągu roku od wydania towaru, zgodnie z kodeksem cywilnym, zachodzi domniemanie, że wada telefonu istniała w chwili zakupu. Adresat reklamacji z tytułu rękojmi (zwykle sprzedawca), odrzucając reklamację powinien wykazać, że wada nie tkwiła w produkcie momencie zakupu.

Przy reklamacjach w drugim roku użytkowania, sprzedawca wciąż jest odpowiedzialny za towar, choć domniemanie nie występuje. Wtedy koniecznym może być wykazanie przez klienta, że wada istniała w chwili zakupu.

Reklamacja wygiętego telefonu Huawei – co dalej?

Na odwołanie od nieuznanej reklamacji mamy 12 miesięcy od momentu stwierdzenia wady. To czas, w którym wciąż możemy dochodzić swoich praw, aż do sprawy sądowej. Podważanie opinii serwisu może jednak wymagać sporządzenia ekspertyzy. W przypadku urządzeń elektronicznych, ekspertyza może być jednak bardzo kosztowna.

Dlatego chcemy zachęcić wszystkich użytkowników telefonów Huawei doświadczających wyżej opisanych objawów do: składania reklamacji, zgłaszania ich do rejestru czyuzna.pl, bądź dodawania własnych doświadczeń, bądź pytań w komentarzach poniżej.

Przy powyżej 5 podobnych zgłoszeniach będziemy kontaktować zainteresowane strony i szukać możliwości wspólnej ekspertyzy problemu, tak żeby możliwie obniżyć jej koszty.

  • Opublikowano przez czyuzna.pl
  • Dnia: 21 listopada 2019
  • 26 Komentarzy

26 Comments

mariusz
  • lis 25 2019
mam podobny problem. p smart 2018 wygiął sie tak że ni nie działa a wserwis odpisał że to moja wina i kosz naprawy 350 zł z czym oczywiście sie nie zgadzam gdyż na telefonie nie ma ryski ani pęknięcia na szybce to jakaś paranoja żeby sie telefon wygiął(od nowośći w etui rozkładanym) nawet nosząc go w kieszeni.
    czyuzna.pl
    • lis 27 2019
    Dzięki za cynk! Jeżeli możesz, zachowaj zdjęcia telefonu i jego stanu, bądź dodaj zgłoszenie wraz ze zdjęciami do Rejestru czyuzna.pl. Tak czy inaczej będziemy w kontakcie w razie podejmowania dalszych kroków w temacie.
Joanna
  • sty 11 2020
Huawei y5 2019. To już drugi ten sam telefon i druga taka sama usterka. Wygięcie. Z pierwszym telefonem reklamacja odrzucona więc pomyślałam że rzeczywiście gdzieś uszkodzony przeze mnie nawet nie wiem kiedy. Ale że to samo przytrafiło się w drugim telefonie i to zaledwie 2 tygodnie od zakupu...nikt mi nie wcisnie kitu że to znowu moja wina. Czekam na wyniki serwisu. Oddałam obydwa telefony
Justyna
  • sty 15 2020
Mam ten sam problem huawei p8 litle właśnie wraca nie naprawiony z reklamacji. Wygiety
Kaśka
  • lut 12 2020
Dzień dobry. Pod koniec grudnia 2019 r. kupiłam telefon Huawei p smart z w sklepie Media Ekspert. Kupiłam też pokrowiec zamykany (przy sprawdzaniu dwa nie pasowały mimo dedykacji do tego telefonu bo przycisk do blokady i głośności jakby nie były spasowane i w gumę nie wchodziły przyciski). Pokrowiec został dobrany telefon użytkowany normalnie. Po miesiącu telefon dwa razy się sam wyłączył mimo ze był naładowany tak do 50%. I przyszedł dzien w którym się rozładował wyłączył sie i nie włączył wcale bez reakcji na ładowanie. Telefon zaniosłam do sklepu bo jest na gwarancji - i jakie bylo moje zdziwienie jak dostałam odpowiedź że telefon został mechanicznie uszkodzony i został wygięty podczas użytkowania ( swoja droga nie ma żadnych wgnieceń ani rys na obudowie). Odmowa naprawy na gwarancji. Propozycją naprawy płatnej. Rozważam złożenie rękojmi gdyż telefon nie został uszkodzony mechanicznie.
Marcin
  • mar 8 2020
Witam telefon huawei mate 20 lite zawsze w etui i z szybką dzisiaj zauważyłam ze jest wygięty kupiony nowy w salonie jako nowy .Prosze o info jam reklamowac zeby nie odrzucili reklamacji
Justyna
  • mar 25 2020
Mój Huawei p20 Lite, wyglada jak te na waszych zdjęciach, w czerwcu 2020 będzie dwa lata od zakupu. Mam wykupioną dodatkowa polisę na uszkodzenie mechaniczne ekranu, ale nie wiem czy uznają
    czyuzna.pl
    • maj 11 2020
    Proszę próbować, może Pani wkleić link do tego artykułu.
Asia
  • maj 29 2020
Mam ten sam problem. Huawei Mate 20 lite, telefon miesiąc ma, użytkowany tylko do rozmów, przeleżał na półce, nigdy nie był w żadnej kieszeni a serwis odmówił naprawy, twierdząc że uszkodzenie mechaniczne. Mało tego kwota naprawy równa się wartości telefonu. Odwołanie od ihh decyzji skutkuje meilem na następny dzień, też negatywnym....
Edyta
  • cze 12 2020
Dzień dobry, niestety spotkała bas taka sama przykra sytuacja. Kupiliśmy synowi nowy Huawei p smart 2019. Po 4 mies od użytkownika syn zgłosił nam problem z niedziałającym aparatem. Oddaliśmy tel do autoryzowanego serwisu. Jakie było nasze zdziwienie kiedy odmówiono nam naprawy gwarancyjnej. Powód: uszkodzenie mechaniczne- telefon wygięty z powodu błędnej eksploatacji użytkownika. Syn dbał o telefon. Nie na nim ani jednej ryski. Nosił go w futerale zakupionym pod ten właśnie model telefonu. Nigdy nie nosił go w kieszeni bo miał specjalną przegrodę w plecaku. Reklamację odrzucono. Zostaliśmy z niesprawnym telefonem i z ogromnym rozgoryczeniem i rozczarowaniem 😧
rokal
  • lip 15 2020
Mam podobny problem z telefonem Huawei Mate 10 Lite z końca 2018 r. Użytkowany zawsze w dedykowanym etui, z uwagą, aby nie upadł i nie był narażony na obciążenia mechaniczne, a jednak po kilkunastu miesiącach wystąpiło wygięcie obudowy wyglądające na wywołane spuchnięciem baterii. Podobna usterka wystąpiła też w moim aparacie Honor 7 z 2017 r. Czyżby była to ogólna wada polegająca na złym zaprojektowaniu układu ładowania? A może niewłaściwej jakości baterie?
Michal
  • lip 23 2020
Witam U mojej żony to samo a co ciekawe zawsze robię zdjęcia telefonu przed wysyłką do serwisu, niestety ale na naszych zdjęciach wygięcia nie widać a po miesiącu leżakowania telefonu w serwisie wraca do nas z nie uznaną reklamacja "uszkodzenie mechaniczne wygięty telefon" na to wszystko serwis tłumaczy co mogło być powodem wygięcia to noszenie telefonu z tyłu spodni... Gdzie telefon użytkowała kobieta nosząca telefon w torebce... Pacient to Honor 10.
Kasia
  • sie 6 2020
Mój syn użytkował P40 Lite zaledwie miesiąc, podczas ładowania nagle coś strzeliło i telefon się wygiął. Niestety nie nadaje się do użytku już. Wchodzę na fora i widzę że to bardzo częsty problem,dziwię się tylko że huawei pozostaje bezkarny.
Grzegorz
  • sie 18 2020
Dzień dobry. Dwa lata temu kupiłem żonie tablet Huawei T3 10' w media expert wraz z futerałem. Jest jeszcze jakoś niecałe dwa miesiące na gwarancji. Niedawno podczas korzystania tablet się wyłączył i nie chciał się załączyć. Tzn. uruchamiał się ekran startowy i wyłączał i tak aż do rozładowania baterii. Po podłączeniu do ładowarki pojawiała się na ekranie bateria ładowania i co chwilę się wyłączał tablet. Oczywiście pojechałem do media oddać urządzenie na gwarancję, przyjęli je i wysłali. Po jakoś dwóch tygodniach dostałem odpowiedź od serwisu, że uszkodzony jest mechanicznie moduł wyświetlacza i to nie podlega gwarancji. Na stronie ccsonline na zdjęciu widoczne jest lekko wygięty róg dosłownie może z milimetr. Co mam w takiej sytuacji robić? Możliwe jest, że to wada fabryczna?
Marlena
  • wrz 21 2020
JA DLA ODMIANY MAM TELEFON 2 DNI. SAMSUNG GALAXY A51. W CIAGU JEDNEGO DNIA SIE WYGIAL NA KSZTALT BANANA. JESTEM ZALAMANA, NOWY TELEFON. NAWET NIE BYL JESZCZE NIGDZIE WŁOŻONY. LEZAL NA PLASKO.
Awa
  • wrz 29 2020
Mam ten sam problem z p20. Serwis w Warszawie zwrócił telefon twierdząc że niewłaściwe użytkowanie. Hmm czyli jakie?
Paweł
  • paź 19 2020
Witam, podobny problem z y5 2018. Wygięcie i odrzucona reklamacja prez media Expert. Dokładnie takie same pisma. Czy zajmujecie się Państwo jeszcze tą kwestią?
Paweł
  • paź 19 2020
Witam. Mam dokładnie ten sam problem z y5 2018. Wygięty i odrzucona reklamacja przez media expert. Te same pisma otrzymałem odrzucające reklamację. Czy zajmujecie się Państwo nadal tą kwestią? jestem zainteresowany. Pozdrawiam, Paweł
Przemek
  • paź 20 2020
O kurcze,a ja dziś kupiłem model Y5 w promocji 359zl,a dowiedziałem się ,że wycofują ze sprzedaży ,wiec moze ta promocja.
lukasz
  • gru 2 2020
witam huawei Smart 2019 wygięty wyświetlacz.Zero ingerencji użytkownika cały czas noszony w pancernym pokrowcu.Gwarancja serwisowa nie uznana z tytułu rękojmi też. Koszt naprawy wycenione na ok. 368zł
Paweł
  • gru 20 2020
Mam problem z Huawei mate 20 lite. wczoraj córka zauważyła że telefon jest spuchnięty i wykrzywiony, warstwy telefonu przód i tył rozkleiły się po całości. Masakra.Telefon ma jeszcze ważną gwarancję producenta do marca. Co mam zrobić jeżeli reklamacja zostanie odrzucona?
Igor
  • sty 31 2021
jak się to skończyło?
marcin
  • mar 9 2021
2 telefony Huawei P10 Lite. W obu ta sama sytuacja... postępujące wybrzuszenie, jakby bateria spuchła w środku. Jeden wymieniony na gwarancji (pozytywnie) i na razie nic się z nim nie dzieje. Drugi niestety wybrzuszył się już po gwarancji, także możliwości wymiany brak. Ciekawe co jest rzeczywistą przyczyną takiej sytuacji?
Sandra
  • kw. 6 2021
Dołączam do grona osób z wygiętym telefonem Huawei Y6 2019. Wadę zauważyłam przez przypadek podczas przeglądania rzeczy w telefonie. Reklamowałam najpierw u operatora, gdzie telefon został zakupiony. Przy odrzuceniu reklamacji od razu pisałam do producenta, który podtrzymuje stronę serwisu. Stwierdzono uszkodzenia mechaniczne modułu led, płyty głównej oraz elementów obudowy. Niemniej jednak samo urządzenie ciągle działa poprawnie. Telefon nigdy nie był uszkodzony z mojej strony, tak więc fascynuje mnie fakt, że wszystko w środku jest rzekomo uszkodzone mechanicznie. Czy jest jakieś pozytywne wyjście z tej sytuacji, czy zostaje tułaczka z rozwarstwionym telefonem?
Dawid
  • lip 9 2021
Mam podobny problem z tym, że mój telefon huawei p40lite wrócił z serwisu po zgłoszeniu innej usterki z odlepionym wyświetlaczem na górze.Więc ponownie trafił do serwisu. Serwis stwierdził, że nie ma z tym nic wspólnego i że po dokładnej analizie uznali wygięcie telefony. Wysłali spreparowane zdj. twierdząc, że wyświetlacz i ramka to nierozłączna część. A jednak mi wyświetlacz od ramki się odkleił. Wczoraj wrócił. Po dokładnym obejrzeniu zauważyłem, że róg aparatu jest wciśnięty w odbudowę i to spowodowało usterkę. Jednak reklamacji nadal nie uznali
Dawid
  • lip 9 2021
Dodam że zdj z serwisu są niewyraźne poprzecinane itd i stan telefonu na zdj z serwisu a tymi co robiłem są zupełnie różne. Mam je i trzymam bo nie wiem czy nie będzie sprawy
Najnowsze wpisy
  • Jak zorganizować wymianę prezentów w rodzinie lub wśród znajomych?
  • Odpowiedź na reklamację WZÓR
  • Odrzucenie reklamacji WZÓR do wypełnienia
  • Protokół uszkodzenia przesyłki WZÓR
  • Reklamacja do biura podróży WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja bez paragonu CZY jest możliwa w 2021 roku?
  • Reklamacja usługi fryzjerskiej wzór
  • Czas rozpatrzenia reklamacji [TERMIN w 2022]
  • Zwrot towaru zakupionego przez internet WZÓR
  • Reklamacja usługi kosmetycznej WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja mebli WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja usługi WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja okien WZÓR do wypełnienia
  • Brak odpowiedzi na reklamację – co dalej?
  • Uznanie reklamacji WZÓR do wypełnienia!
  • Wzór reklamacji towaru uszkodzonego 
  • Reklamacja telefonu WZÓR do wypełnienia
  • Co zrobić, gdy reklamacja została odrzucona? WZÓR odwołania
  • Reklamacja montażu drzwi – wzór, przykład, opis
  • Wygięty telefon Huawei – reklamacja i co dalej
Reklama

Reklamacja obuwia Deichmann, tak firma uznaje reklamacje

Previous thumb

Reklamacja montażu drzwi - wzór, przykład, opis

Next thumb
Scroll
Najciekawsze artykuły
  • Co zrobić, gdy reklamacja została odrzucona? WZÓR odwołania
  • Reklamacja montażu drzwi – wzór, przykład, opis
  • Wygięty telefon Huawei – reklamacja i co dalej
  • Reklamacja obuwia Deichmann, tak firma uznaje reklamacje
  • Uznana reklamacja odzieży – o czym pamiętać (przykłady)
  • Skrzypiące buty i uznana reklamacja? To możliwe!
  • Reklamacja obuwia sportowego – sprawa sądowa
  • Jak złożyć reklamację usługi kurierskiej – wszystkie przypadki
  • Reklamacja obuwia CCC, tak firma uznaje reklamacje – 10 przykładów
  • Reklamacja uszkodzonej przesyłki WZÓR
  • Informacje o danych osobowych (RODO)
  • Polityka Cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
©2018-2021 Czyuzna.pl REDAKCJA Czyuzna.pl: Energetyka 2/18 62-510 Konin woj. wielkopolskie. WYDAWCA i ADMINISTRATOR DANYCH: Grzegorz Szwaciński NIP: 665-259-59-85 REGON: 369166329