• Strona główna
  • Poradnik
  • Wzory reklamacji

Strona główna » Reklamacja uszkodzonej przesyłki WZÓR

Reklamacja uszkodzonej przesyłki WZÓR

reklamacja-uszkodzonej-przesylki-wzor-pdf-doc-przykladJak napisać reklamację uszkodzonej przesyłki? uszkodzona przesyłka kurierska jest najczęstszą przyczyną reklamacji usług kurierskich i odpowiada za ponad 25% wszystkich reklamacji (dane wg Furgonetka). Warto więc uzupełnić wiedzę na temat tego typu reklamacji, aby wiedzieć, co robić w przypadku dostarczenia przez kuriera uszkodzonej paczki.

Wstęp

SPIS TREŚCI

  • Wstęp
    • Reklamacja uszkodzonej przesyłki wzór
  • Uszkodzona przesyłka – czy muszę otwierać przy kurierze?
  • Uszkodzona paczka – do kogo reklamacja?
  • Reklamacja uszkodzonej przesyłki kurierskiej – wzór

Poniżej pobierzesz gotowy do wypełnienia wzór reklamacji uszkodzonej przesyłki, a w dalszej części artykułu omówimy przypadek doręczenia konsumentowi uszkodzonej paczki ze sklepu internetowego.

reklamacja-uszkodzonej-przesylki-wzor-pdf-doc-przyklad

Reklamacja uszkodzonej przesyłki wzór

10.00 PLN – Kupuję dostęp do wzoru Kliknij by zapłacić LUB dodaj kolejny wzór Dodano do koszyka

Uszkodzona przesyłka – czy muszę otwierać przy kurierze?

Zakładamy, że nabywca wybrał sposób doręczenia spośród dostępnych na stronie sprzedawcy. Piszemy o typowych problemach, o tym w jaki sposób i do kogo złożyć reklamację na uszkodzoną przesyłkę.

Znajdujemy się w następującej sytuacji – przyszedł kurier z przesyłką, potwierdzamy odbiór i żegnamy kuriera. Po rozpakowaniu okazuje się, że przesyłka jest uszkodzona, np. sprzęt nie włącza się, garnek jest obity, zabawka połamana. Co dalej?

Wielu e-sprzedawców w swoich regulaminach podaje, że reklamacje z tytułu wad powstałych w transporcie będą rozpatrywane tylko jeżeli wadę wykryto w obecności doręczyciela i sporządzono protokół szkody. Na przykład:

Uszkodzona przesyłka kurierska – klauzula niedozwolona

Jak widać, powyższy zapis, podobnie jak wiele innych podobnych, znaleźliśmy w Rejestrze Klauzul Niedozwolonych prowadzonym przez UOKiK (numer cytowanego wpisu 7367, sygnatura akt: VII AGa 895/18). Dla konsumenta jest on zatem niewiążący.

Mówiąc wprost – jako konsument nie masz obowiązku sprawdzania przesyłki przy kurierze. W szczególności brak sprawdzenia przesyłki przy kurierze nie ogranicza Twojego prawa do reklamacji do sprzedawcy tytułem rękojmi. Zgodnie z art. Art. 559. Kodeksu cywilnego

“Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego (…)”.

Ponadto, Art. 548 § 3 kc

„Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. (…)”

Chwilą przejścia niebezpieczeństwa na kupującego jest zatem wydanie towaru nabywcy przez kuriera. Zatem każda wada, w tym uszkodzenie paczki w transporcie, powstałe do tego momentu jest odpowiedzialnością sprzedawcy.

Kupujący nie może przecież stwierdzić, że jakiekolwiek uszkodzenie powstało w transporcie, a nie na przykład w trakcie pakowania.

Oczywiście, widząc zły stan opakowania, powinieneś zażądać możliwości sprawdzenia przesyłki przy kurierze i w razie uszkodzenia paczki spisać protokół – na pewno będzie to pomocne przy reklamacji (choć sprawdzenie paczki przy kurierze bywa usługą dodatkowo płatną).

Jeżeli to nie jest możliwe, możesz odmówić przyjęcia uszkodzonej paczki. Podobnie przydatne mogą być zdjęcia pokazujące stan paczki przed rozpakowaniem.

Uszkodzona paczka – do kogo reklamacja?

Jak już wiemy, sprzedawca nie może uciekać przed odpowiedzialnością za uszkodzenia przesyłki w transporcie. Gdy uszkodzona przesyłka została doręczona, wciąż mamy jednak dwie drogi reklamacji – do sprzedawcy i do firmy kurierskiej.

Korzystniejsza dla konsumenta jest reklamacja tytułem rękojmi do sprzedawcy (np. 14-dniowy czas na ustosunkowanie się do żądania, w porównaniu z 30 dniami dla przesyłek pocztowych). Zalecamy zatem, w przypadku uszkodzonej paczki, składać reklamację do sprzedawcy.

W przypadku podejrzenia uszkodzenia paczki w transporcie, mamy zwykle do czynienia z uszkodzeniem mechanicznym, które sprzedawcy chętnie oddalają, wskazując winę użytkownika.

Warto jednak pamiętać, że zgodnie z Art. 556[2] występuje tu korzystne dla konsumenta domniemanie, że wykryta wada istniała już w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego (ustawodawca nie pisze czy to wada mechaniczna, czy nie). Oznacza to, że to sprzedawca powinien wykazać, że w chwili wydania towaru wada nie istniała.

„Art. 556[2]. Jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.”

Reklamacja uszkodzonej przesyłki kurierskiej – wzór

Na koniec, przygotowany przez nas wzór reklamacji uszkodzonej przesyłki kurierskiej – jest reklamacją składaną do sprzedawcy (nadawcy paczki) i reklamacją tytułem rękojmi. Zaznaczono w nim jednak artykuły wskazujące na odpowiedzialność sprzedawcy również za doręczenie.

W przypadku sklepu internetowego zwykle reklamacja odbywa się drogą elektroniczną, dlatego zalecamy skorzystać z poniższego wzoru w formularzu, bądź e-mailu.

Podobne tematy:

  • Odrzucenie reklamacji WZÓR
  • Protokół uszkodzenia przesyłki WZÓR
  • Reklamacja została odrzucona
  • Wygięty telefon Huawei
  • Reklamacja obuwia Deichmann wzór
  • Opublikowano przez czyuzna.pl
  • Dnia: 14 grudnia 2018
  • 1 Komentarzy

1 Comments

reklamacja
  • sty 25 2021
Zamówiłam muszlę WC/zestaw. Paczka do mnie dotarła z zewnątrz nieuszkodzona. Opakowana folią i oznaczona kielichami/ szkło/ W związku z pandemią kurier dostarczył przesyłkę do korytarza domu. Chciałam otworzyć przesyłkę przy kurierze, ale kurier stwierdził zgodnie z prawdą, że przesyłka z zewnątrz jest nieuszkodzona, odczytał z niej dane i odjechał. Po otwarciu przesyłki / 5 minut po dostawie/ zadzwoniłam do kuriera z informacją o uszkodzonej wewnątrz przesyłce. Kurier wrócił, zrobił dwa zdjęcia i powiedział, że w czasach pandemii należy samemu zgłosić szkodę na stronie DHL. Tak też zrobiłam. Po dwóch tygodniach dostałam odpowiedź, że reklamacja została odrzucona i należy ubiegać się u sprzedawcy, tam złożyć reklamację. Złożyłam u sprzedawcy reklamacje. Po 48 godzinach dostałam odpowiedź, że to ja rozbiłam muszlę, bo towar został przyjęty. Przesyłka nieuszkodzona. Jak powinnam załatwić tę sprawę. Czuję się oszukana. Zapłaciłam z towar dobry, zapłaciłam za dostawę, a teraz nie ma winnych. Dostawca twierdzi, przysyłając zdjęcie / nie wiem, czy mojej/ ze towar przed zapakowaniem został sfotografowany i winna leży po mojej stronie.
Najnowsze wpisy
  • Jak zorganizować wymianę prezentów w rodzinie lub wśród znajomych?
  • Odpowiedź na reklamację WZÓR
  • Odrzucenie reklamacji WZÓR do wypełnienia
  • Protokół uszkodzenia przesyłki WZÓR
  • Reklamacja do biura podróży WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja bez paragonu CZY jest możliwa w 2021 roku?
  • Reklamacja usługi fryzjerskiej wzór
  • Czas rozpatrzenia reklamacji [TERMIN w 2022]
  • Zwrot towaru zakupionego przez internet WZÓR
  • Reklamacja usługi kosmetycznej WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja mebli WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja usługi WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja okien WZÓR do wypełnienia
  • Brak odpowiedzi na reklamację – co dalej?
  • Uznanie reklamacji WZÓR do wypełnienia!
  • Wzór reklamacji towaru uszkodzonego 
  • Reklamacja telefonu WZÓR do wypełnienia
  • Co zrobić, gdy reklamacja została odrzucona? WZÓR odwołania
  • Reklamacja montażu drzwi – wzór, przykład, opis
  • Wygięty telefon Huawei – reklamacja i co dalej
Reklama

Reklamacja z tytułu rękojmi WZÓR do wypełnienia

Previous thumb

Reklamacja obuwia CCC, tak firma uznaje reklamacje – 10 przykładów

Next thumb
Scroll
Najciekawsze artykuły
  • Co zrobić, gdy reklamacja została odrzucona? WZÓR odwołania
  • Reklamacja montażu drzwi – wzór, przykład, opis
  • Wygięty telefon Huawei – reklamacja i co dalej
  • Reklamacja obuwia Deichmann, tak firma uznaje reklamacje
  • Uznana reklamacja odzieży – o czym pamiętać (przykłady)
  • Skrzypiące buty i uznana reklamacja? To możliwe!
  • Reklamacja obuwia sportowego – sprawa sądowa
  • Jak złożyć reklamację usługi kurierskiej – wszystkie przypadki
  • Reklamacja obuwia CCC, tak firma uznaje reklamacje – 10 przykładów
  • Reklamacja uszkodzonej przesyłki WZÓR
  • Informacje o danych osobowych (RODO)
  • Polityka Cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
©2018-2021 Czyuzna.pl REDAKCJA Czyuzna.pl: Energetyka 2/18 62-510 Konin woj. wielkopolskie. WYDAWCA i ADMINISTRATOR DANYCH: Grzegorz Szwaciński NIP: 665-259-59-85 REGON: 369166329