• Strona główna
  • Poradnik
  • Wzory reklamacji

Strona główna » Reklamacja usługi WZÓR do wypełnienia

Reklamacja usługi WZÓR do wypełnienia

reklamacja-uslugi-wzor-pdf-doc-przykladJak napisać reklamację usługi? reklamację na zakupioną usługę składa się na takiej samej podstawie, jak w przypadku zakupu towaru, czyli w ramach rękojmi lub gwarancji. Rękojmia przysługuje klientowi zawsze, bo wynika z przepisów prawa, natomiast gwarancja jest udzielana dobrowolnie przez przedsiębiorcę.

Wstęp

SPIS TREŚCI

  • Wstęp
    • Reklamacja usługi wzór
  • Reklamacja usługi w ramach gwarancji i rękojmi
  • Jak wygląda reklamacja usługi?
  • Ile czasu na reklamację usługi?
  • Reklamacja usługi turystycznej
  • Reklamacja usługi budowlanej
  • Reklamacja usługi fryzjerskiej
  • Jak napisać reklamację usługi?

Jak zatem sporządzić skuteczną reklamację usługi? aby ułatwić Ci wyegzekwowanie od usługodawcy swoich roszczeń, przygotowaliśmy gotowy do wypełnienia wzór reklamacji usługi, którą pobierzesz poniżej:

reklamacja-uslugi-wzor-pdf-doc-przyklad

Reklamacja usługi wzór

10.00 PLN – Kupuję dostęp do wzoru Kliknij by zapłacić LUB dodaj kolejny wzór Dodano do koszyka

Reklamacja usługi w ramach gwarancji i rękojmi

Składając reklamację, należy wskazać podstawę takiego zgłoszenia, czyli rękojmię lub gwarancję. Warto więc rozróżnić te pojęcia i poznać ich warunki.

Rękojmia to zabezpieczenie przysługujące konsumentowi z mocy prawa (nie może być uchylona umownie). Tymczasem gwarancja udzielana jest dobrowolnie. Z tytułu rękojmi odpowiada sprzedawca, a z tytułu gwarancji gwarant, czyli producent, importer lub sprzedawca.

Zasadniczo, rękojmia obejmuje okres 2 lat (1 rok w przypadku produktów używanych), zaś gwarancja może mieć dowolny okres trwania, określony przez gwaranta. Należy wiedzieć również, że po spełnieniu reklamacji usługi – rękojmia trwa nadal do upływu 2 lat, a gwarancja biegnie od nowa.

Jak wygląda reklamacja usługi?

Reklamacja usługi wygląda nieco inaczej niż reklamacja towaru. W przypadku jej zgłoszenia, konsument może żądać naprawy wad lub ich usunięcia. Jego obowiązkiem jest wskazanie wad usługi i wyznaczenie terminu ich naprawienia.

Dopiero w sytuacji, kiedy usługodawca nie usunie zgłoszonych wad w danym terminie, konsument może odmówić odbioru naprawy lub wypłaty wynagrodzenia za usługę.

Zdarza się również, że usługa posiada wady tak istotne, że jest dla konsumenta całkowicie nieprzydatna. Wtedy może on od razu odstąpić od umowy, nie płacąc nawet za te części usługi, które zostały wykonane prawidłowo.

W przypadku, kiedy reklamacja źle wykonanej usługi nie może zostać rozwiązana w drodze naprawy w wyznaczonym terminie, konsument ma prawo żądać obniżenia kosztów usługi.

Jeżeli wad nie da się usunąć w ogóle, to klient powinien otrzymać szacunkowy upust za ich udział w całej usłudze.

Ile czasu na reklamację usługi?

Odpowiedzialność przedsiębiorcy z tytułu nienależytego wykonania umowy lub niewykonania umowy ulega przedawnieniu, dlatego reklamację należy złożyć przed terminem przedawnienia konkretnego rodzaju umowy.

Przy umowie sprzedaży oraz umowie o dzieło odpowiedzialność przedsiębiorcy obejmuje okres 2 lat od daty wydania rzeczy. W przypadku umowy ubezpieczenia przedawnienie następuje po 3 latach od zdarzenia ubezpieczeniowego.

Umowa o usługi telekomunikacyjne wiąże się z okresem gwarancyjnym obejmującym termin 12 miesięcy, podobnie jak umowy zawarte na podstawie prawa przewozowego.

Reklamacja usługi turystycznej

Każdy turysta korzystający z oferty zorganizowanych wyjazdów powinien wiedzieć, że w przypadku usługi turystycznej termin złożenia reklamacji wynosi 30 dni od dnia zakończenia wycieczki i nie może zostać skrócony.

Reklamację najlepiej złożyć bezpośrednio do organizatora wyjazdu, nie do agenta, ponieważ jedynie wydłuży to cały proces.

Reklamację usługi turystycznej zaleca się złożyć w formie pisemnej. W dokumencie trzeba wskazać:

  • własne dane – dane konsumenta,
  • dane przedsiębiorcy,
  • określenie umowy,
  • opis wad wyjazdu,
  • określenie żądanej kwoty odszkodowania lub obniżenia ceny usługi.

Pismo należy poprzeć dowodami, które potwierdzają przedstawione nieprawidłowości.

Reklamacja usługi budowlanej

Reklamacja na usługi budowlane jest szczególna, ponieważ okres obowiązywania rękojmi na roboty budowlane to aż 5 lat od daty przekazania nieruchomości.

W tym czasie wykonawca odpowiada za usterki, których przyczyną jest niewłaściwe wykonanie prac lub użycie wadliwych materiałów (dostarczonych przez wykonawcę).

Reklamując wykonane usługi budowlanej, zamawiający musi przestrzegać określonych zasad. W pierwszej kolejności powinien dać wykonawcy możliwość naprawienia wad w wyznaczonym do tego terminie.

Jeśli od razu odstąpi od umowy, nie wykorzystując innych możliwości rozwiązania problemu, wykonawca będzie uprawniony nawet do żądania odszkodowania za bezpodstawne zerwanie kontraktu.

Reklamacja usługi fryzjerskiej

Mało kto zdaje sobie sprawę, że wykonana niezgodnie z zaleceniami fryzura również podlega reklamacji. Pismo reklamacyjne należy złożyć w tym przypadku do wykonawcy usługi, czyli do fryzjera.

Reklamacja powinna przedstawiać żądanie poprawienia usługi w określonym terminie. Jeżeli usunięcie wad jest niemożliwe lub fryzjer nie dokona poprawek w wyznaczonym do tego terminie, klient może żądać zwrotu zapłaconej ceny.

W dodatku, w sytuacji, kiedy zmuszony był do zakupu specjalnych odżywek czy lekarstw, ma prawo domagać się odszkodowania.

Jak napisać reklamację usługi?

Sporządzając zgłoszenie reklamacyjne usługi fryzjerskiej, budowlanej czy jakiejkolwiek innej, warto wykorzystać gotowy do wypełnienia wzór reklamacji usługi, w którym wystarczy umieścić takie dane jak:

  • data i miejsce,
  • dane składającego reklamację,
  • dane usługodawcy,
  • opis wady i żądania konsumenta.

Jak napisać reklamację na źle wykonaną usługę? w takim przypadku najważniejszymi elementami takiego pisma są:

  • opis wady usługi,
  • określenie wybranego żądania, czyli poprawienia usługi wraz z wyznaczeniem terminu dokonania takiej czynności w przypadku pierwszej reklamacji lub żądanie zwrotu ceny w przypadku kolejnej reklamacji.

Podobne tematy:

  • Reklamacja okien WZÓR
  • Brak odpowiedzi na reklamację
  • Uznanie reklamacji WZÓR
  • Wzór reklamacji towaru uszkodzonego 
  • Reklamacja telefonu WZÓR
  • Opublikowano przez czyuzna.pl
  • Dnia: 16 listopada 2021
  • 0 Komentarzy
Najnowsze wpisy
  • Odpowiedź na reklamację WZÓR
  • Odrzucenie reklamacji WZÓR do wypełnienia
  • Protokół uszkodzenia przesyłki WZÓR
  • Reklamacja do biura podróży WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja bez paragonu CZY jest możliwa w 2021 roku?
  • Reklamacja usługi fryzjerskiej wzór
  • Czas rozpatrzenia reklamacji [TERMIN w 2022]
  • Zwrot towaru zakupionego przez internet WZÓR
  • Reklamacja usługi kosmetycznej WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja mebli WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja usługi WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja okien WZÓR do wypełnienia
  • Brak odpowiedzi na reklamację – co dalej?
  • Uznanie reklamacji WZÓR do wypełnienia!
  • Wzór reklamacji towaru uszkodzonego 
  • Reklamacja telefonu WZÓR do wypełnienia
  • Co zrobić, gdy reklamacja została odrzucona? WZÓR odwołania
  • Reklamacja montażu drzwi – wzór, przykład, opis
  • Wygięty telefon Huawei – reklamacja i co dalej
  • Reklamacja obuwia Deichmann, tak firma uznaje reklamacje
Reklama

Reklamacja okien WZÓR do wypełnienia

Previous thumb

Reklamacja mebli WZÓR do wypełnienia

Next thumb
Scroll
Najciekawsze artykuły
  • Co zrobić, gdy reklamacja została odrzucona? WZÓR odwołania
  • Reklamacja montażu drzwi – wzór, przykład, opis
  • Wygięty telefon Huawei – reklamacja i co dalej
  • Reklamacja obuwia Deichmann, tak firma uznaje reklamacje
  • Uznana reklamacja odzieży – o czym pamiętać (przykłady)
  • Skrzypiące buty i uznana reklamacja? To możliwe!
  • Reklamacja obuwia sportowego – sprawa sądowa
  • Jak złożyć reklamację usługi kurierskiej – wszystkie przypadki
  • Reklamacja obuwia CCC, tak firma uznaje reklamacje – 10 przykładów
  • Reklamacja uszkodzonej przesyłki WZÓR
  • Informacje o danych osobowych (RODO)
  • Polityka Cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
©2018-2021 Czyuzna.pl REDAKCJA Czyuzna.pl: Energetyka 2/18 62-510 Konin woj. wielkopolskie. WYDAWCA i ADMINISTRATOR DANYCH: Grzegorz Szwaciński NIP: 665-259-59-85 REGON: 369166329