Reklamacja usługi kosmetycznej WZÓR do wypełnienia
Jak napisać reklamację usługi kosmetycznej? usługi kosmetyczki można zareklamować zarówno w przypadku, kiedy ich efekt okazał się niezadowalający, jak i w sytuacji, kiedy zabieg nie przyniósł obiecywanych rezultatów. Błąd kosmetyczki, w wyniku którego konieczne okazało się stosowanie leków lub wizyta u lekarza uprawnia nawet do roszczeń o odszkodowanie czy zadośćuczynienie.
Wstęp
SPIS TREŚCI
Jak złożyć reklamację na usługi kosmetyczne? reklamację dla celów dowodowych koniecznie należy złożyć na piśmie, aby ułatwić Ci sporządzenie takiego pisma, przygotowaliśmy gotowy do wypełnienia wzór reklamacji na usługę kosmetyczną, który pobierzesz poniżej:
Reklamacja usługi kosmetycznej wzór
Reklamacja usługi kosmetycznej
Korzystanie z usługi kosmetycznej to nic innego jak zawarcie z kosmetyczką umowy o dzieło. Z reguły nikt nie zawiera takiej umowy w formie pisemnej, jednak nie jest to konieczne, bowiem również umowa zawarta ustnie sprawia, że konsumenta chronią przepisy Kodeksu Cywilnego.
Zgodnie z nimi klient zawierający umowę o dzieło uzgadnia z jej wykonawcą warunki realizacji usługi, na przykład trwałość manicure czy kolor makijażu permanentnego, a kosmetyczka jako wykonawca dzieła powinna zagwarantować konsumentowi takie właśnie efekty.
Jeśli tego nie zrobi, klient lub klientka mają podstawę do złożenia reklamacji. W przypadku istotnych wad przedmiotu umowy możliwe jest nawet odstąpienie od jej zawarcia i uzyskanie pełnego zwrotu poniesionych kosztów.
Czego może dotyczyć reklamacja w salonie kosmetycznym?
Główna przyczyna reklamacji na usługi kosmetyczne to źle wykonany zabieg, czyli zabieg, którego efekty nie spełniają oczekiwań konsumenta, a które jednocześnie zostały mu obiecane przez kosmetyczkę.
Najpopularniejsze uzasadnienia pism reklamacyjnych w salonach kosmetycznych to:
- źle wykonany makijaż permanentny, na przykład w złym, kolorze, niesymetrycznie,
- poparzenie laserem podczas epilacji,
- zakażenie bakteryjne lub wirusowe na skutek nieprawidłowo wysterylizowanych narzędzi,
- obrzęki lub poparzenia po laserowym usuwaniu przebarwień,
- nieprawidłowe wykonanie zabiegu powiększania ust kwasem hialuronowym,
- poparzenia skóry kwasem,
- szybko wypadające sztuczne rzęsy lub rzęsy krzywo przyklejone, powodujące podrażnienia oczu,
- nietrwały manicure,
- nieestetyczny manicure,
- brak obiecanego efektu, na przykład 100% usunięcia przebarwień, blizn, niedoskonałości.
Czego można żądać od kosmetyczki w ramach reklamacji?
W zależności od tego, jakiego zabiegu dotyczyła usługa i jaka jest podstawa złożenia reklamacji, różne będą także możliwe żądania konsumenta. Zazwyczaj klient powinien w pierwszej kolejności dążyć do wykonania poprawek lub ponownego wykonania zabiegu przez kosmetyczkę i na jej koszt.
Dopuszczalne jest także żądanie obniżenia zapłaconej ceny. Jeśli wady wykonania usługi są istotne, klient może również odstąpić od umowy, czyli żądać zwrotu całej wpłaconej sumy.
Odszkodowanie od kosmetyczki wchodzi w grę wtedy, kiedy po wykonanym przez nią zabiegu konieczne okazało się leczenie skutków nieprawidłowo wykonanej usługi, na przykład wizyty u dermatologa, zakup leków, wizyty w innym salonie.
Klientka, która na skutek źle wykonanego zabiegu doznała obrażeń ciała lub rozstroju zdrowia, może ubiegać się także o zadośćuczynienie.
Co powinna zawierać reklamacja zabiegu medycyny estetycznej?
Reklamacja depilacji laserowej czy innego zabiegu medycyny estetycznej powinna być przede wszystkim bardzo dobrze udokumentowana.
Zawarcie w piśmie podstawowych danych może okazać się w tym przypadku niewystarczające, ponieważ konsument musi udowodnić, że usługa została wykonana nieprawidłowo.
Jeśli więc sporządzany dokument to reklamacja makijażu permanentnego, warto wykonać zdjęcia efektów pracy kosmetyczki.
Z kolei w przypadku, kiedy problem nie dotyczy estetyki wykonanej usługi, lecz skutków ubocznych, najlepiej będzie odebrać zaświadczenie od lekarza dermatologa, który w profesjonalny sposób opisze negatywne skutki zabiegu.
Sama treść pisma, jakim jest reklamacja powiększania ust, makijażu permanentnego czy manicure, powinna zawierać również opis wad wykonanej usługi oraz określenie żądań. Jeśli konsument posiada rachunki za leki czy wizyty u lekarzy specjalistów, może dołączyć je do reklamacji z żądaniem zwrotu poniesionych kosztów.
Co zrobić w sytuacji, kiedy kosmetyczka nie chce przyjąć reklamacji?
Niewielu konsumentów zdaje sobie sprawę z tego, że może złożyć reklamację na usługę kosmetyczną, to też również kosmetyczka może nie zdawać sobie sprawy z tego, że ma obowiązek przyjęcia reklamacji i ustosunkowania się do niej w ciągu 14 dni, jeśli pismo zostało złożone w terminie.
Jeżeli pracownik salonu kosmetycznego odmawia przyjęcia reklamacji, należy poprosić go o złożenie stosownego oświadczenia na piśmie, gdyż będzie ono podstawą zgłoszenia takiego postępowania.
Z kolei w przypadku, kiedy kosmetyczka przyjęła reklamację, lecz nie odniosła się do niej, nie wykonała wymaganych poprawek ani nie zwróciła kosztów zabiegu w ciągu 14 dni od daty złożenia pisma reklamacyjnego, przyjmuje się, iż zostało ono rozpatrzone pozytywnie.
W takiej sytuacji konsument ma prawo wezwać usługodawcę do spełnienia żądań zawartych w piśmie reklamacyjnym.
Kiedy również te kroki nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, warto zgłosić się do Rzecznika Praw Konsumentów, który wyśle pismo z żądaniem wyjaśnień do salonu kosmetycznego, a w razie potrzeby skieruje sprawę na drogę sądową.
Podobne tematy:
- Opublikowano przez czyuzna.pl
- Dnia: 16 listopada 2021
- 0 Komentarzy