Reklamacja usługi fryzjerskiej wzór
Jak napisać reklamację usługi fryzjerskiej? niewiele osób wie, że nieudaną wizytę u fryzjera można zgłosić do reklamacji na takich samych zasadach, jak nieprawidłowo wykonany remont czy np. usługę montażu.
W zależności od tego, czy niezadowolenie klienta dotyczy wykonanej już usługi, na przykład strzyżenia, farbowania lub modelowania, czy też zakupu kosmetyków, gdzie nieco inaczej wyglądać będzie proces reklamacji.
Wstęp
SPIS TREŚCI
Aby ułatwić Ci sporządzenie skutecznego pisma reklamacyjnego, zachęcam Cię do pobrania przygotowanego przez nas wzoru reklamacji usługi fryzjerskiej, który pobierzesz poniżej:
Reklamacja usługi fryzjerskiej wzór
Reklamacja usługi fryzjerskiej
Źle obcięte włosy, zbyt długo trzymana na włosach farba, niewłaściwy kolor czy zniszczenie włosów jakimkolwiek innym zabiegiem to podstawy złożenia reklamacji.
Przychodząc do fryzjera i uzgadniając z nim sposób realizacji usługi, konsument zawiera bowiem umowę. W ramach tej umowy fryzjer zobowiązany jest wykonać fryzurę zgodnie z zaleceniami klienta, a klient zapłacić za realizację usługi.
Jeśli usługa okaże się wykonana niezgodnie z umową lub ujawnią się jej wady, konsument ma prawo do reklamacji.
Jak reklamować źle wykonaną usługę u fryzjera? Najlepiej pisemnie, sporządzając pismo reklamacyjne, w którym określimy, co zostało wykonane niezgodnie z umową, zażądamy poprawienia usługi i wyznaczymy w tym celu określony termin.
Jeżeli taka reklamacja u fryzjera nie przyniesie rezultatu, to znaczy, fryzjer nie dokona poprawek w wyznaczonym terminie lub stwierdzi, że jest to niemożliwe, wówczas klient może odstąpić od umowy i zażądać zwrotu zapłaconej ceny lub jej obniżenia.
Zwrot środków w ramach uznanej reklamacji to jednak nie wszystko, bowiem klient, który w celu ratowania swojej fryzury zmuszony był do skorzystania ze specjalnych zabiegów lub do zakupu specjalnych preparatów, może domagać się stosownego odszkodowania za poniesione koszty.
Musi jednak udowodnić, że je poniósł, czyli przedstawić usługodawcy rachunki za leki, odżywki czy kuracje.
Reklamacja u fryzjera a zakup kosmetyków
Źle obcięte, niewłaściwie pomalowane czy spalone włosy u fryzjera to nie jedyna przyczyna składania reklamacji w zakładzie fryzjerskim.
Klienci nierzadko dokonują bowiem w takim salonie zakupu polecanych przez fryzjera kosmetyków. Jeśli okaże się, że preparaty są niewłaściwe, na przykład niedopasowane do rodzaju włosów, klient może zgłosić je do reklamacji jako niezgodne z umową.
W ramach takiego zgłoszenia konsument ma prawo zażądać wymiany kosmetyku na nowy, odpowiedni do swoich wymagań. Jeśli jest to niemożliwe lub fryzjer nie dokona wymiany w odpowiednim czasie, klient może odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny.
Reklamacja u fryzjera po jakim czasie?
Usługa fryzjerska – strzyżenie, koloryzacja czy modelowanie – traktowana jest jako umowa o dzieło. W związku z tym przedawnienie roszczeń następuje po 2 latach i tyle samo czasu ma klient na złożenie reklamacji.
Z oczywistych względów konsument powinien jednak dążyć do złożenia odpowiedniego pisma jak najwcześniej. Wykonawca usługi ma obowiązek naprawienia dzieła, a skuteczność podejmowanych w tym celu kroków może okazać się zależna właśnie od upływu czasu.
Poza tym, jeśli w grę wchodzi reklamacja koloryzacji u fryzjera, niezadowolony klient lub klientka prawdopodobnie nie będzie zwlekać ze złożeniem reklamacji dłużej niż to konieczne.
Czy możliwa jest reklamacja u fryzjera bez paragonu?
Podstawą złożenia reklamacji jest dowód transakcji – w przypadku usług fryzjerskich dowód wykonania usługi i jej opłacenia. Fryzjer ma obowiązek wystawienia paragonu, w którym znajduje się wiele istotnych informacji, takich jak data świadczenia usługi czy jej koszt.
Jeśli jednak klient zgubił paragon, nadal ma prawo do złożenia pisma reklamacyjnego, ponieważ dowodem wykonania usługi będzie także wyciąg z karty płatniczej (przy płatności z użyciem terminala) czy nawet zeznanie świadka.
Poza tym fryzjer powinien posiadać własną kopię paragonu.
Jeżeli pracownik zakładu fryzjerskiego odmawia przyjęcia reklamacji, należy wiedzieć, iż łamie prawo, bowiem nie powinien ograniczać konsumentowi możliwości złożenia reklamacji. W takim przypadku sprawę warto zgłosić do UOKiK.
Jak napisać reklamację usługi fryzjerskiej?
Sporządzenie reklamacji u fryzjera będzie łatwiejsze, jeśli wykorzystasz w tym celu gotowy do wypełnienia druk wzór reklamacji usługi fryzjerskiej.
Dokument powinien zawierać niezbędne dane osobowe konsumenta i przedsiębiorcy, a także odpis niezgodności dzieła z umową, czyli to, co nie podoba się klientowi we fryzurze i co jednocześnie nie zgadza się z ustaleniami pomiędzy nim a wykonawcą dzieła.
W piśmie reklamacyjnym należy określić również swoje żądania.
W przypadku usług klient ma obowiązek w pierwszej kolejności poprosić o naprawienie dzieła w wyznaczonym terminie. Jeśli jest to niemożliwe lub fryzjer nie zdąży nanieść poprawek w określonym czasie, konsument może wnioskować o obniżenie ceny lub – w przypadku istotnych wad – o całkowity zwrot poniesionych kosztów.
Czym będą natomiast istotne wady w przypadku wizyty u fryzjera? Warto kierować się w tym przypadku zdrowym rozsądkiem.
Podstawą do zwrotu ceny nie będzie skrócenie włosów o kilka centymetrów więcej, niż zażyczył sobie klient, ale już zniszczenie kosmyków spowodowane na przykład ich poważnym przypaleniem powinno uprawniać nas do całkowitego zwrotu kosztów.
Podobne tematy:
- Opublikowano przez czyuzna.pl
- Dnia: 16 listopada 2021
- 0 Komentarzy