• Strona główna
  • Poradnik
  • Wzory reklamacji

Strona główna » Reklamacja obuwia WZÓR i wskazówki o czym pamiętać składając reklamację

Reklamacja obuwia WZÓR i wskazówki o czym pamiętać składając reklamację

Reklamacja obuwia jest prawdopodobnie najczęściej składaną reklamacją konsumencką. Nieuznana reklamacja obuwia jest zatem powszechna. W niniejszym artykule piszemy o tym jak zwiększyć swoje szanse na uznaną reklamację obuwia przez przemyślaną zawartość pisma reklamacyjnego.

Wstęp

SPIS TREŚCI

  • Wstęp
    • Reklamacja obuwia wzór
  • Czas zauważenia wady
  • Wybór żądania w reklamacji obuwia
  • Reklamacja obuwia a jego stan
  • Termin zgłoszenia reklamacji obuwia
  • Rodzaj uszkodzenia w reklamacji obuwia
  • Pisząc reklamację obuwia – przewiduj odpowiedź sprzedawcy

Udostępniamy też gotowy do wypełnienia wzór reklamacji obuwia, który pobierzesz poniżej i który spełnia wszystkie formalne wymagania:

reklamacja-obuwia-wzor-pdf-doc

Reklamacja obuwia wzór

10.00 PLN – Kupuję dostęp do wzoru Kliknij by zapłacić LUB dodaj kolejny wzór Dodano do koszyka

Wychodzimy poza standardowy wzór reklamacji obuwia oraz sprawy formalne i opieramy się na analizie uzasadnień odrzucenia reklamacji przez sprzedawców obuwia. Poruszamy takie tematy jak czas zauważenia wady, wybór żądania, stan oddawanego obuwia, czas zgłoszenia reklamacji, czy rodzaj uszkodzenia. Podajemy też kilka przykładów – zgłoszeń użytkowników Krajowego Rejestru Reklamacji czyuzna.pl.

Na początek przypomnijmy o podstawach konsumenckiej reklamacji towaru tytułem rękojmi:

  • Reklamację składamy do sprzedawcy
  • Okres odpowiedzialności sprzedawcy trwa 2 lata od chwili wydania towaru
  • Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do zgłoszenia reklamacyjnego (dotyczy żądań: naprawa, wymiana, obniżenie ceny), lub 30 dni (w przypadku żądania odstąpienia od umowy)
  • Podstawą prawną reklamacji z tytułu rękojmi jest ustawa kodeks cywilny z 23 kwietnia 1964 r.

Czas zauważenia wady

Sprzedawcy przy rozpatrywaniu reklamacji obuwia często zwracają uwagę, że obuwie użytkowano pomimo wystąpienia i możliwości zauważenia wady. W efekcie uszkodzenie się pogłębiło, przez co np. nie ma możliwości naprawy (spójrz reklamacja Martes Sport.

Warto więc w zgłoszeniu reklamacyjnym opisać kiedy zauważono wadę i czy obuwie było użytkowane po jej zauważeniu (np. obuwie zostało wyłączone z użytkowania, a wadę zgłaszamy w pierwszej fazie jej powstania, w dogodnym dla siebie terminie).

Oczywiście zadziała to na korzyść składającego reklamację, jeżeli obuwie nie było używane po zauważeniu wady oraz, jeżeli termin stwierdzenia wady jest bliski terminowi zgłoszenia reklamacyjnego. W taki sposób utrudnimy sprzedawcy odrzucenie reklamacji pod pozorem użytkowania po zauważeniu wady.

Wybór żądania w reklamacji obuwia

Choć ustawa kodeks cywilny stanowi, że wybór żądania należy do konsumenta, to w tejże ustawie znajdziemy również zapisy o tym, że sprzedawca może zmienić sposób zadośćuczynienia. Może np. zamiast odstąpienia od umowy, lub obniżenia ceny zaproponować wymianę lub naprawę, jeśli zrobi to sprawnie (Art 560 p.1).

Może też zaproponować wymianę zamiast naprawy i na odwrót, jeśli wybrany przez konsumenta sposób powoduje nadmierne koszty dla sprzedawcy (Art. 560 p.2). Ponadto, odstąpić od umowy możemy tylko, jeśli wada jest istotna (Art. 560 p.4).

W reklamacjach obuwia często wybieranym żądaniem jest właśnie odstąpienie od umowy. Ważne jest zatem oszacowanie czy wada, z którą mamy do czynienia, jest istotna. Nie ma prawnej definicji określającej istotność wady, ale można wnioskować na podstawie np. orzeczeń. Za wadę istotną możemy uznać uszkodzenie, które uniemożliwia, bądź znacznie utrudnia używanie obuwia zgodnie z przeznaczeniem.

Jeśli żądanie odstąpienia od umowy było nieadekwatne do wady, to sprzedawca może w rozstrzygnięciu reklamacji po prostu ją odrzucić. Jeśli mamy szczęście, to sprzedawca zaproponuje darmową naprawę, ale nie musi tego robić.

Czy wiesz, że możesz monitorować swoją reklamację i mieć nawet 80% szans na uznanie? Kliknij i dowiedz się czym jest monitoring.

Zatem warto żądać tak, żeby nie pozbawiać się szansy na skuteczną reklamację – adekwatnie do wady. Jeżeli sprzedawca dopuszcza wybór kilku roszczeń, możemy z tego skorzystać. Na własnym piśmie możemy natomiast dodać, że w przypadku jeżeli spełnienie „żądania A” nie jest możliwe, proszę o „żądanie B”. W obu przypadkach musimy liczyć się z tym, że sprzedawca wybierze najtańszy dla siebie sposób spełnienia żądania.

 

Reklamacja obuwia a jego stan

Zgłaszając obuwie do reklamacji warto zadbać o jego stan. Obuwie powinno być czyste. W uzasadnieniach odrzucenia reklamacji sprzedawcom zdarza się nawiązywać do stanu czystości oddawanego obuwia, które może wskazywać, że użytkownik nie dbał o buty.

Trzeba jednak uważać, żeby nie przesadzić. Wypranie butów nie jest dobrym pomysłem i może być pierwszą przyczyną odrzucenia reklamacji (np. reklamacja New Balance).

Również czyszczenie „woda plus mydło” może zostać uznane na niewłaściwy sposób. Czyścić należy zgodnie ze wskazówkami producenta.

Termin zgłoszenia reklamacji obuwia

Jeśli składamy reklamację w drugim roku od wydania towaru, to musimy liczyć się z koniecznością udowodnienia, że ujawniona wada istniała w chwili zakupu (tzn. Art. 556[2] kodeksu cywilnego przestaje obowiązywać).

Aby to wykazać, możemy do pisma reklamacyjnego dołączyć opinię eksperta ds. obuwia, np. rzeczoznawcy. Opinia oznacza jednak dodatkowe koszty, dlatego zwykle po opinię prosimy po ewentualnym odrzuceniu reklamacji – wtedy w razie uznania sprzedawca powinien również zwrócić koszty opinii.

Jeżeli takiej opinii nie ma, to sprzedawca może odrzucić reklamację, podpierając się ogólnikowymi stwierdzeniami np. o uszkodzeniach powstałych z winy klienta (np. nieuznana reklamacja Venezia).

 

Reklamacja Venezia – odrzucona, wada stwierdzona po roku użytkowania

Jeśli w uzasadnieniu wspomni, że domniemanie istnienia wady występuje przy jej stwierdzeniu przed upływem roku od wydania obuwia, to będzie to i tak ukłon w naszą stronę. Należy to czytać następująco: szanowny kliencie, wróć do nas z opinią rzeczoznawcy.

Rodzaj uszkodzenia w reklamacji obuwia

Jest pewna grupa uszkodzeń w reklamacjach obuwia, która jest odrzucana z adnotacją „uszkodzenie mechaniczne”. Do tej grupy mogą należeć przetarcie zapiętka, lub wady w miejscach, w których obuwie nie pracuje (np. na frontalnej części buta).

W takim przypadku osoba oceniająca obuwie w imieniu sprzedawcy argumentuje np. noszenie zbyt lekko zasznurowanego obuwia, niewłaściwe zakładanie i zdejmowanie (np. reklamacja Distance, reklamacja Master Sport), charakterystyczny wygląd i miejsce wystąpienia (w przypadku uszkodzeń w miejscach nie pracujących, np. reklamacja Deichmann).

Reklamacja Deichmann – odrzucona przez uszkodzenia mechaniczne

Jeśli Twoja reklamacja obuwia dotyczy wady, którą sprzedawca może uznać za „mechaniczną”, warto w zgłoszeniu opisać, w jaki sposób powstawała wada, bądź w jaki sposób obuwie było użytkowane.

Przykładowo, że obuwie było zasznurowane tak, by stopa nie „pływała”, bądź, że obuwie do piłki nożnej było wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem do kopania piłki, itp.

Pisząc reklamację obuwia – przewiduj odpowiedź sprzedawcy

Podsumowując – aby zwiększyć szanse, że reklamacja obuwia będzie uznana już w pierwszym podejściu (bez odwołań i dalszych postępowań) warto przewidywać możliwą odpowiedź sprzedawcy na nasze zgłoszenie.
Rozważmy przede wszystkim:

  • kiedy zauważyliśmy wadę,
  • jakie składamy żądanie,
  • w jakim stanie czystości jest obuwie,
  • czy nie minął rok od wydania towaru,
  • jakiego rodzaju uszkodzenie zgłaszamy.

Jeśli którąś z powyższych sytuacji możesz odnieść do swojego przypadku – skoryguj odpowiednio swoje pismo reklamacyjne.

Chcielibyśmy przy tej okazji podziękować naszym użytkownikom, którzy dodają zgłoszenia do czyuzna.pl – to dzięki Wam i Waszym doświadczeniom możemy przewidywać zachowania działów reklamacyjnych i pomagać innym konsumentom.

Jednocześnie zachęcamy czytelników do dodawania i monitorowania własnych reklamacji w czyuzna.pl. Chętnie też wczytamy się w Wasze komentarze i wskazówki odnośnie przyczyn odrzuceń reklamacji obuwia.

Podobne:

  • Odpowiedź na reklamację WZÓR
  • Odrzucenie reklamacji WZÓR
  • Reklamacja do biura podróży WZÓR
  • Reklamacja bez paragonu CZY jest możliwa?
  • Reklamacja usługi fryzjerskiej wzór
  • Czas rozpatrzenia reklamacji
  • Opublikowano przez czyuzna.pl
  • Dnia: 8 listopada 2018
  • 6 Komentarzy

6 Comments

Janina
  • gru 27 2019
21.12.2019 zakupiłam botki w sklepie Deichmann w dniu 27.12.2019 chciałam reklamować to obuwie ze względu na bardzo sztywne zakończenie cholewki, które zraniło mi łydkę. Pani w sklepie nie przyjęła reklamacji, bo w zakupionych botkach chodziłam po ulicy a własciwie zeszłam z 3-piętra i przeszłam około 200m i wróciłam do domu. Zaproponowała mi podpiętki i mam chodzić po mieszkaniu. Botki były zakupione po to, żeby chodzić po ulicy. Zastanawiam się czy jest sens składania reklamacji.
    czyuzna.pl
    • sty 10 2020
    Żeby dowiedzieć się czy jest sens, trzeba spróbować. Jeżeli w obuwiu i tak nie da się chodzić, to cóż innego pozostaje poza reklamacją. W żądaniu proszę spróbować wymianę, ew. obniżenie ceny.
Aneta
  • sty 12 2020
Witam. Kupilam w styczniu 2019r. Jordany koszt 800 zł. Po upływie pół roku jeden z butów stracił kolor. W grudniu 2019 zdecydowałam się na reklamację obuwia. Odmowna. Odwołałam się pisząc, ze sprawę obuwia zgłoszę do Rzecznika praw konsumenta. W odpowiedzi: sprawę rozpatrzymy ponownie. Otrzymalam pytania: 1.kiedy usterka została zauważona 2. Czy produkt byl czyszczony/prany/myty/ jeżeli tak to w jaki sposób 3. Czy produkt byl naprawiany Dodam, że material obuwia to skóra naturalna nubuk, zamsz i nie było prane. A jeden but jest jasny. Moje pytanie natomiast dotyczy odpowiedzi na zadane mi pytania. Co odpisać, w sensie takim, aby byla możliwość uznania reklamacji. Dziekuję.
Aneta
  • sty 12 2020
NIKE AIR JORDAN 5 RETRO LANEY CD2720-400 Obuwie z mojego poprzedniego wpisu
Maria
  • lut 7 2020
Ja już się nauczyłam do reklamacji tak jak radzi autor dodawać opinię rzeczoznawcy, fakt jest to dodatkowy koszt, ale przy droższych parach zdecydowanie łatwiej jest mi wydać trochę na opinię Rzeczoznawcy (ja korzystam z Maj) niż potem odsyłać drugi raz albo całkiem się poddawać z butami, które się rozpadają nie z mojej winy.
Łukasz
  • mar 8 2020
Nie sądziłem, ze kogoś spotkam tutaj, kto z nich korzystał, ale potwierdzam, Rzeczoznawca Maj potrafi załatwić sprawę, z ich opinią udało się przepchnąć reklamację przez niechętną sieć.
Najnowsze wpisy
  • Odpowiedź na reklamację WZÓR
  • Odrzucenie reklamacji WZÓR do wypełnienia
  • Protokół uszkodzenia przesyłki WZÓR
  • Reklamacja do biura podróży WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja bez paragonu CZY jest możliwa w 2021 roku?
  • Reklamacja usługi fryzjerskiej wzór
  • Czas rozpatrzenia reklamacji [TERMIN w 2022]
  • Zwrot towaru zakupionego przez internet WZÓR
  • Reklamacja usługi kosmetycznej WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja mebli WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja usługi WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja okien WZÓR do wypełnienia
  • Brak odpowiedzi na reklamację – co dalej?
  • Uznanie reklamacji WZÓR do wypełnienia!
  • Wzór reklamacji towaru uszkodzonego 
  • Reklamacja telefonu WZÓR do wypełnienia
  • Co zrobić, gdy reklamacja została odrzucona? WZÓR odwołania
  • Reklamacja montażu drzwi – wzór, przykład, opis
  • Wygięty telefon Huawei – reklamacja i co dalej
  • Reklamacja obuwia Deichmann, tak firma uznaje reklamacje
Reklama

Reklamacja przez internet - kto ponosi koszty przesyłki?

Previous thumb

Reklamacja z tytułu rękojmi WZÓR do wypełnienia

Next thumb
Scroll
Najciekawsze artykuły
  • Co zrobić, gdy reklamacja została odrzucona? WZÓR odwołania
  • Reklamacja montażu drzwi – wzór, przykład, opis
  • Wygięty telefon Huawei – reklamacja i co dalej
  • Reklamacja obuwia Deichmann, tak firma uznaje reklamacje
  • Uznana reklamacja odzieży – o czym pamiętać (przykłady)
  • Skrzypiące buty i uznana reklamacja? To możliwe!
  • Reklamacja obuwia sportowego – sprawa sądowa
  • Jak złożyć reklamację usługi kurierskiej – wszystkie przypadki
  • Reklamacja obuwia CCC, tak firma uznaje reklamacje – 10 przykładów
  • Reklamacja uszkodzonej przesyłki WZÓR
  • Informacje o danych osobowych (RODO)
  • Polityka Cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
©2018-2021 Czyuzna.pl REDAKCJA Czyuzna.pl: Energetyka 2/18 62-510 Konin woj. wielkopolskie. WYDAWCA i ADMINISTRATOR DANYCH: Grzegorz Szwaciński NIP: 665-259-59-85 REGON: 369166329