
Reklamacja obuwia Deichmann, tak firma uznaje reklamacje
Jak napisać reklamację butów Deichmann? Reklamacja Deichmann jest drugą najczęściej zgłaszaną reklamacją w konkurencji marek w Krajowym Rejestrze Reklamacji Czyuzna.pl. Jeżeli zważymy, że reklamacja obuwia jest najpopularniejszą kategorią w reklamacji towaru w Polsce, a Deichmann jest największą siecią obuwniczą świata i drugą największą na rynku polskim – z siecią około 240 sklepów, to wiadomo skąd te zgłoszenia.
Wstęp
SPIS TREŚCI
Aby ułatwić Ci sporządzenie pisma reklamacyjnego do sklepu Deichmann, przygotowaliśmy gotowy do wypełnienia wzór reklamacji obuwia, który pobierzesz poniżej. Pismo spełnia wszystkie wymogi formalne, a co najważniejsze zawiera podstawę prawną, która przełoży się na skuteczność złożonej reklamacji:

Deichmann reklamacja wzór
Analiza reklamacji Deichmann
W niniejszym wpisie przyjrzymy się problemowi reklamacji obuwia Deichmann, szukając drogi do skutecznej reklamacji. Dokonamy krótkiej analizy reklamacji Deichmann zgłoszonych w Krajowym Rejestrze Reklamacji czyuzna.pl i przyjrzymy się czynnikom, które mogą wpływać na skuteczność reklamacji.
Są to rodzaj żądania, czas użytkowania obuwia oraz działania dodatkowe podejmowane przez konsumentów w procesie reklamacyjnym.
Profil firmy Deichmann w czyuzna.pl w październiku 2019 wygląda następująco.
Mamy obecnie 19 zgłoszonych reklamacji Deichmann, w tym 8 nie uznanych, 6 w toku oraz 5 zgłoszeń uznanych. Z perspektywy konsumenta najistotniejsze są reklamacje uznane.
Mogą one służyć jako dowód, że warto składać reklamację, ale co ważniejsze mogą wprost posłużyć w piśmie reklamacyjnym jako konkretne przykłady pokazujące, że firma uznała w przeszłości podobny przypadek.
Wtedy sprzedawcy będzie trudniej odrzucić reklamację. Przyjrzyjmy się zatem uznanym reklamacjom w Deichmann.
Reklamacja obuwia Deichmann – przyczyny, żądania, czas użytkowania
Wszystkie 5 uznanych reklamacji dotyczą obuwia. Wśród nich mamy rozklejenia podeszwy, pęknięcie materiały wierzchniego, przetarcie materiału wewnętrznego oraz skrzypienie. Z wyjątkiem skrzypienia, pozostałe to popularne problemy zgłaszane w reklamacjach obuwia.
Wśród żądań mamy, mimo tylko 5 przypadków, szeroki przekrój: dwukrotnie odstąpienie od umowy, naprawę oraz wymianę.
Czas użytkowania w czterech przypadkach jest krótki lub bardzo krótki (0,5 do 2 miesięcy, 5 miesięcy), w jednym natomiast 18 miesięcy, czyli przekracza 1 rok.
Jest to istotne, ponieważ po upływie roku wykazanie faktu, że zgłaszana wada tkwiła w towarze, leży po stronie użytkownika. Innymi słowy, po roku od wydania towaru może być trudniej o uznanie reklamacji w pierwszej próbie, bez odwołań i/lub zamawiania dodatkowych opinii eksperckich.
W badanym przypadku obyło się jednak bez pracy eksperta i użytkownik Rejestru zdołał samodzielnie stworzyć przekonywujące pismo.
Przyglądając się innym aktywnościom użytkowników naszego rejestru, możemy zauważyć, że w trzech z 5 uznanych przypadków reklamacja została wcześniej odrzucona, np. „Nie uznajemy roszczeń reklamacyjnych.Nie stwierdzamy wad, za które odpowiadamy”.
Sklep zmienił jednak decyzję po złożeniu odwołania (raz przy wsparciu rzeczoznawcy). Wszystkie 5 uznanych reklamacji Deichmann natomiast było monitorowane w Krajowym Rejestrze Reklamacji czyuzna.pl.
Monitoring zwiększa szanse na pozytywne zakończenie sprawy, na co wskazują szersze dane, ale trzeba dodać, że wśród monitorowanych i rozstrzygniętych reklamacji Deichmann w Rejestrze czyuzna.pl są również 2 przypadki monitorowane i nieuznane.
Uznane reklamacje Deichmann zestawiamy w tabeli na końcu wpisu.
Uznana reklamacja Deichmann – jak to zrobić
Na bazie 5 uznanych reklamacji nie możemy wyciągać daleko idących wniosków. Podsumujmy jednak:
- Kilka uznanych zgłoszeń w profilu firmy przy niecałych 20 wszystkich zgłoszeniach, to już dobra informacja. Wszystko wskazuje na to, że Deichmann nie jest „trudny” w obsłudze reklamacyjnej, mamy więc realne szanse na uznanie reklamacji.
- W przypadku nieuznanej reklamacji jak najbardziej możesz napisać odwołanie (wniosek o ponowne rozpatrzenie reklamacji), bo prawdopodobna jest zmiana decyzji, na co wskazują opisane przypadki.
- Monitoring reklamacji może zwiększyć szansę na uznanie reklamacji Deichmann.
- Możesz powołać się na przedstawione uznane reklamacje w swoim zgłoszeniu reklamacyjnym, bądź odwołaniu.
I jeszcze bardziej bezpośredni wniosek-teza:
- Jest prawdopodobne, że reklamacja rozklejenia podeszwy / przy podeszwie, w pierwszym roku od wydania, z żądaniem naprawy i monitoringiem będzie skuteczna.
Biorąc pod uwagę powyższe wnioski, pamiętaj, że podstawą uznanej reklamacji jest prawidłowo napisane zgłoszenie. Dlatego, jeżeli nie korzystasz z formularza sprzedawcy, to polecamy nasz wpis Jak złożyć skuteczną reklamację – rękojmia.
Jeżeli Twojej reklamacji nie uznano, to może Cię zainteresować Odwołanie od reklamacji wzór
Powyższe wnioski będziemy weryfikować wraz z nowymi pojawiającymi się zgłoszeniami reklamacji Deichmann w Krajowym Rejestrze Reklamacji czyuzna.pl.
Powodzenia!
PS. Każde zgłoszenie pozwala nam lepiej rozumieć przyczyny stojące za decyzjami sprzedawców. Ponadto, zgłoszenia budują statystyki na profilach sprzedawców, wywierając wpływ na marki. Zachęcamy więc do dodawania zgłoszeń uznanych, nieuznanych oraz monitorowania reklamacji w czyuzna.pl.
Tabela. Zestawienie uznanych reklamacji butów Deichmann z rejestru czyuzna.pl
Firma | Przyczyna reklamacji | Żądanie | Czas użytkowania | Inne | Wynik | Więcej |
---|---|---|---|---|---|---|
Deichmann | Występowanie uciążliwych dźwięków skrzypienia obuwia podczas jego użytkowania na różnego rodzaju powierzchniach | Odstąpienie od umowy | 2 miesiące | Odwołanie, rzeczoznawca, monitoring | UZNANO, odstąpienie | LINK |
Deichmann | W lewym bucie rozklejenie podeszwy | Naprawa | 0.5 miesiąca | Monitoring | UZNANO, naprawa | LINK |
Deichmann | Rozklejenie gumy przy palcach. | Naprawa, wymiana | 0.5 miesiąca | Monitoring | UZNANO, wymiana | LINK |
Deichmann | Przetarcie podeszwy, materiału wewnętrznego powodujące prześwit skarpetek, wytarcie zapiętek. | Odstąpienie od umowy | 18 miesięcy | Odwołanie, monitoring | UZNANO, odstąpienie | LINK |
Deichmann | Pęknięcie materiału wierzchniego na pięcie w bucie prawym. W bucie lewym zaczyna pękać przy podeszwie. | Wymiana, odstąpienie od umowy | 5 miesięcy | Odwołanie, monitoring | UZNANO | LINK |
Deichmann | W obu butach pęknięta skóra po wew. stronach przy podeszwie. | Wymiana, naprawa, odstąpienie od umowy | 16 miesięcy | Monitoring | UZNANO | LINK |
Deichmann | Rozklejanie się przy podeszwie na obu butach oraz pęknięcia materiału. | Wymiana, odstąpienie od umowy | 13 miesięcy | Odwołanie, monitoring | UZNANO | LINK |
Deichmann | Rozdarcie na zapiętku w dwóch butach, mimo używania łyżki do butów i właściwego użytkowania obuwia. | Naprawa, wymiana | 2.5 miesięcy | Monitoring | UZNANO | LINK |
Deichmann | Przetarcie podeszwy na pięcie obu butów (pojawienie się dziur) oraz pęknięcie materiału na zgięciach palców stopy. | Odstąpienie od umowy | 10 miesięcy | Odwołanie, monitoring | UZNANO, wymiana | LINK |
Deichmann | Przetarte zapiętki. | Wymiana, odstąpienie od umowy | 10.5 miesiąca | Odwołanie, monitoring | UZNANO | LINK |
Deichmann | Wystające metalowe elementy w środku buta ranią stopy. | Odstąpienie od umowy | 1 miesiąc | Monitoring | UZNANO | LINK |
Deichmann | Pęknięta podeszwa w prawym bucie. | Odstąpienie od umowy | 16.5 miesięcy | Odwołanie, monitoring | UZNANO, wymiana | LINK |
Deichmann | Rozprucie na szwie, strzępi się brzeg wzmocnień, wytarta zapiętka w lewym bucie | Odstąpienie od umowy | 9.5 miesiąca | Monitoring | UZNANO | LINK |
Deichmann | Niszczenie butów od wewnątrz tj. pod wkładkami, wkładki odklejają się. | Wymiana | 2 miesiące | Monitoring | UZNANO, naprawa | LINK |
Podobne tematy:
- Opublikowano przez czyuzna.pl
- Dnia: 12 września 2019
- 10 Komentarzy
10 Comments