Reklamacja obuwia CCC, tak firma uznaje reklamacje – 10 przykładów
Reklamacja CCC jest najczęściej zgłaszaną reklamacją w Krajowym Rejestrze Reklamacji czyuzna.pl. Nie jest to dziwne, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że CCC jest największym w Polsce sprzedawcą obuwia, a dodatkowo kategoria reklamacja obuwia odpowiada za prawie 40% wszystkich porad jakich udzielają rzecznicy praw konsumenta w Polsce.
Wśród reklamacji obuwia CCC zgłoszonych w czyuzna.pl nie brakuje również, tak tak, uznanych reklamacji. Ponieważ chcemy, żeby Twoja reklamacja także została uznana, w niniejszym artykule analizujemy 11 pozytywnie rozpatrzonych reklamacji CCC zgromadzonych w naszej bazie.
Przyglądamy się wadom, żądaniom, okresowi użytkowania, oraz innym działaniom podjętym przez konsumentów. Poszukujemy odpowiedzi na pytanie – jak to zrobić, żeby mieć uznaną reklamację CCC.
Obecny profil CCC w czyuzna.pl wygląda następująco:
I jeszcze ważna uwaga – jeżeli znajdziesz wśród niżej opisanych zgłoszeń przypadek podobny do swojego, możesz go wprost wskazać w zgłoszeniu reklamacyjnym, a Twoje szanse na uznanie powinny znacznie wzrosnąć. Pełne zestawienie reklamacji butów CCC znajdziesz w tabeli na końcu artykułu.
Reklamacja CCC – przyczyny uznanych zgłoszeń
SPIS TREŚCI
10 z 11 zgromadzonych reklamacji CCC dotyczy problemów z podeszwami, głównie są to odklejenia, ale też przetarcia i pęknięcia obuwia.
Zestawianie przyczyn uznanych reklamacji butów CCC:
- przetarcie, dziura;
- odklejenie podeszwy;
- odklejenie podeszwy, rozprucie na szwie;
- poprucie wewnętrznej i zewnętrznej strony cholewki, przebarwienia;
- odklejenie;
- pęknięcie podeszwy;
- rozerwanie/pęknięcie materiału wierzchniego przy zgięciach, odklejenie podeszwy, przetarcia skóry w okolicy pięty w warstwie ozdobnej, wybrzuszenie skóry na czubku;
- pęknięcie obcasa powyżej fleka;
- pęknięcia podeszwy, pęknięcia otok podeszwy, odklejanie się podeszwy, uszkodzenie skóry w miejscu odklejenia;
- odklejenie podeszwy, uszkodzone lico, odkształcenie wyściółki;
- cholewka, rozerwanie materiału przy podeszwie, puszczenie nitki zewnętrzną stroną buta.
Czas użytkowania obuwia przed uznaną reklamacją
- Zgłoszenie do 1 roku użytkowania: 7
- Zgłoszenie powyżej 1 roku użytkowania: 4
Analizujemy, jaki wpływ ma czas użytkowania na szansę uznania. W szczególności granica 12 miesięcy od wydania towaru ma w reklamacji towaru (z tytułu rękojmi) istotne znaczenie, ponieważ w pierwszym roku występuje domniemanie, że wada istniała w chwili wydania towaru.
W tym okresie sprzedawca powinien wykazać, że wada nie ujawniła się z przyczyn leżących po stronie produktu. Po 1 roku powyższe domniemanie nie występuje.
W 7 analizowanych przypadkach czas między zakupem a zgłoszeniem reklamacji obuwia (ostatniej) wynosi mniej niż 12 miesięcy, a w 4 przypadkach powyżej 12 miesięcy.
W dwóch reklamacjach uznanych po 12 miesiącach użytkowania były to kolejne złożone reklamacje tego obuwia (trzecie, czwarte), czyli CCC uznało roszczenia klienta kilkukrotnie. Nie wiemy jednak kiedy miało miejsce pierwsze zgłoszenie.
Przypominamy, że zgodnie z ustawą kodeks cywilny w przypadku kolejnej reklamacji tego samego produktu, gdy wada jest istotna, możemy żądać odstąpienia od umowy i sprzedawca jest zobowiązany to żądanie spełnić. Tak właśnie zakończyły się te zgłoszenia.
Z analizy zgłoszeń można ostrożnie wnioskować, że reklamacje złożone w 1. roku użytkowania mają większą szansę na uznanie.
Uznana reklamacja CCC – żądania
Wybór żądania może mieć decydujący wpływ na skuteczność reklamacji. Przykładowo, zgodnie z kodeksem cywilnym, konsument ma prawo żądać odstąpienia od umowy tylko w przypadku wady istotnej. Więcej o wyborze żądania w reklamacji znajdziesz tutaj: Reklamacja z tytułu rękojmi wzór
Wśród uznanych reklamacji CCC mamy:
- żądanie wymiany lub naprawy obok odstąpienia, lub obniżenia ceny: 7 przypadków,
- żądanie odstąpienia od umowy (bez naprawy lub wymiany): 4 przypadki (w tym 2 jako kolejne zgłoszenia).
W analizowanych reklamacjach butów przewagę mają te, w których sprzedawcy dano możliwość naprawy lub wymiany.
Można się zatem pokusić o tezę, że łatwiej o uznaną reklamację CCC, jeśli żądamy wymiany, lub naprawy zamiast zwrotów pieniężnych (odstąpienie od umowy, lub obniżenie ceny). To założenie będziemy weryfikować w przyszłych analizach.
Reklamacja butów CCC – działania dodatkowe
Opisy w uznanych reklamacjach butów pozwoliły nam również przyjrzeć się, co poza złożeniem reklamacji zrobili nasi użytkownicy, żeby mieć uznaną reklamację.
Okazało, że uznana reklamacja w CCC wymaga więcej niż złożenie zgłoszenia reklamacyjnego do sklepu i wypełnienia formularza. Każdy przypadek uznanej reklamacji butów CCC w bazie czyuzna.pl wymagał przynajmniej jednej dodatkowej aktywności:
- złożenia odwołania od reklamacji / wniosku o ponowne rozpatrzenie reklamacji (aż 7 z 11 przypadków),
- wsparcia rzecznika praw konsumenta,
- opinii niezależnego rzeczoznawcy,
- 9 z 11 uznanych reklamacji obuwia CCC było też monitorowane przez nasz serwis.
Uznana reklamacja CCC – jak to zrobić
Z naszych obecnych danych i powyższej analizy wynika, że
- 10 z 11 uznanych reklamacji obuwia dotyczyła problemów z podeszwą,
- w 7 z 11 przypadków uznano reklamacje złożone w pierwszym roku użytkowania,
- również w 7 z 11 przypadków uznano reklamacje z żądaniami wymiany lub naprawy,
- w 11 na 11 przypadków uznano reklamacje, które były wsparte dodatkowymi działaniami.
Bezpiecznie jest więc podsumować, że aby mieć uznaną reklamację butów CCC musisz się dodatkowo postarać. Jest to jedyna cecha wspólna wszystkich uznanych zgłoszeń.
Jeżeli Twoja reklamacja została odrzucona, bądź gotów na napisanie wniosku o ponowne rozpatrzenie, skorzystanie z pomocy rzeczoznawcy, rzecznika praw konsumenta, bądź rozważ monitoring.
Natomiast w przypadku pierwszej reklamacji możesz włączyć do gry markę sprzedawcy, monitorując reklamację. Wtedy sprzedawca rozpatruje nie tylko Twoje zgłoszenie, ale też wartość swojej marki.
Pamiętaj, że każdą z niżej przedstawionych uznanych reklamacji CCC możesz wykorzystać bezpośrednio w swoim zgłoszeniu, jeżeli masz do czynienia z podobnym przypadkiem. Wtedy dodatkowo zmotywujesz sprzedawcę do uznania swoich roszczeń.
Niezależnie od obranej drogi należy pamiętać o złożeniu swojej reklamacji zgodnie z wymogami formalnymi, czy też z żądaniem, które zwiększa szansę na pozytywne rozpatrzenie.
Powodzenia!
PS.
Każda dodana do czyuzna.pl reklamacja pozwala nam lepiej zrozumieć, dlaczego reklamacje są uznawane, bądź odrzucane przez sprzedawcę. Każde zgłoszenie buduje też statystyki sprzedawcy na portalu, wpływając na jego markę.
Zachęcamy więc do dodawania reklamacji do czyuzna.pl, zarówno tych już rozstrzygniętych jak i w toku (monitoring). Nowe dane pozwolą nam na dalsze analizy polityki reklamacji sprzedawców.
Tabela. Zestawienie uznanych reklamacji butów CCC z rejestru czyuzna.pl
Firma | Przyczyna reklamacji | Żądanie | Czas użytkowania | Inne | Wynik | Więcej |
---|---|---|---|---|---|---|
CCC SA | Przetarcie i dziura na obu butach (na podeszwie), po krótkim okresie użytkowania, nieco ponad 2 tyg.od zakupu | Naprawa Wymiana Odstąpienie od umowy | < 1 miesiąc | Rzecznik, rzeczoznawca | UZNANO, Odstąpienie | LINK |
CCC SA | odklejenie podeszwy w prawym bucie | Naprawa Wymiana Odstąpienie od umowy | 9 miesięcy | Monitoring | UZNANO, Naprawa | LINK |
CCC SA | Buty były reklamowane dwa razy. Pierwsza wada po jednym dniu użytkowania -odklejenie podeszwy. Kolejna po jakimś tygodniu od naprawy - odklejenie podeszwy i rozprucie na szwie L i P. | Naprawa Wymiana Obniżenie ceny Odstąpienie od umowy | 1 miesiąc | Odwołanie, monitoring | UZNANO | LINK |
CCC SA | poprucie na wewnętrznej i zewnętrznej stronie cholewki w prawym bucie przebarwienia skóry | Odstąpienie od umowy | 23 miesiące | 4. reklamacja botków były już 3 naprawy, monitoring | UZNANO, Odstąpienie | LINK |
CCC SA | Odklejenie prawy i lewy but czubek, śródstopie, pięta, | Odstąpienie od umowy | 13 miesięcy | 3 reklamacje, odwołanie, monitoring | UZNANO, Odstąpienie | LINK |
CCC SA | Pęknięcie podeszwy w śródstopiu w lewym i prawym bucie | Naprawa , Wymiana , Odstąpienie od umowy | 2 miesiące | Monitoring | UZNANO, wymiana | LINK |
CCC SA | Rozerwanie/pęknięcie materiału wierzchniego w okolicy śródstopia przy zagięciach w lewej półparze. Poza tym odklejenie podeszwy (obie półpary), przetarcia skóry w okolicy pięty w warstwie ozdobnej w obu półparach oraz wybrzuszenie skóry na czubku w lewej półparze | Odstąpienie od umowy | 14 miesięcy | Ponowne rozpatrzenie | UZNANO, Odstąpienie | LINK |
CCC SA | Pęknięcie obcasa powyżej fleka w prawym bucie. | Wymiana , Odstąpienie od umowy | > 12 miesięcy | Odwołanie od decyzji, monitoring | UZNANO | LINK |
CCC SA | Pęknięcia podeszwy, pęknięcia otok podeszwy, odklejanie się podeszwy, uszkodzenie skóry w miejscu odklejenia | Wymiana, odstąpienie od umowy | 1 miesiąc | Odwołanie od decyzji, monitoring | UZNANO | LINK |
CCC SA | Odklejenie podeszwy, uszkodzone lico, odkształcenie wyściółki. | Wymiana , Odstąpienie od umowy | 7 miesięcy | Odwołanie, rzecznik, Monitoring | UZNANO, wymiana | LINK |
CCC SA | Cholewka Rozerwanie materiału przy podeszwie oba buty. Puszczenie nitki zewnętrzną strona buta | Odstąpienie od umowy | 7 miesięcy | Monitoring | UZNANO, odstąpienie | LINK |
Może Cię także zainteresować:
- Opublikowano przez czyuzna.pl
- Dnia: 23 grudnia 2018
- 36 Komentarzy
36 Comments