• Strona główna
  • Poradnik
  • Wzory reklamacji

Strona główna » Reklamacja między przedsiębiorcami – reklamacja towaru kupionego na fakturę

Reklamacja między przedsiębiorcami – reklamacja towaru kupionego na fakturę

Reklamacja towaru zakupionego na fakturę, czyli reklamacja między przedsiębiorcami, ma pewne subtelne różnice w porównaniu z reklamacją konsumencką. Prawdopodobnie najważniejsze to pamiętać, że

„Istnieje rękojmia między przedsiębiorcami, tzn. zarówno konsument jak i przedsiębiorca mają prawo do reklamacji z tytułu rękojmi. (…)

W reklamacji przedsiębiorcy tylko wady rozpoznane w chwili wydania towaru są uznawane za istniejące. Stąd ważne jest dokładne obejrzenie towaru po zakupie, a w reklamacji to reklamujący musi wykazać, że wada była nieoczywista w chwili wydania towaru.”

Więcej o różnicach tutaj: Reklamacja na fakturę oraz konsumencka.

Poniżej prezentujemy wzór reklamacji przedsiębiorcy, w przypadku ujawnienia się wady w trakcie użytkowania (tj. nie od razu po zakupie) i gdy przedmiot wcześniej nie był skutecznie reklamowany.

Na co zwrócić uwagę:

  • data zgłoszenia wady i data wystąpienia wady muszą być bliskie (może być ten sam dzień, bądź kilka dni różnicy), ponieważ ustawa wymaga „niezwłocznego zawiadomienia” (zgodnie z Art. 563. § 1. Kodeksu cywilnego)
  • oględziny i sprawdzenie są konieczne dla utrzymania prawa do reklamacji z rękojmi (ponownie zgodnie z Art. 563. § 1.)
  • jeżeli były jakiekolwiek wątpliwości odnośnie jakości towaru przy oględzinach, dobrze jest o nich wspomnieć (np. znaki wskazujące, że opakowanie było wcześniej otwierane), bo może być to wskazówka istnienia ukrytej wady;
    wtedy zamiast „W wyniku oględzin i sprawdzenia po zakupie, nie stwierdzono wad.” Piszemy np. „W wyniku oględzin i sprawdzenia po zakupie, zaobserwowano, że opakowanie nosiło ślady otwierania, natomiast (nazwa towaru) działał sprawnie”,
  • przy pierwszej reklamacji między przedsiębiorcami sprzedawca ma dowolność zamiany żądania (wymiana, bądź naprawa), bez względu na preferencje reklamującego

A teraz wzór reklamacji. Teksty kursywą w nawiasie zamieniamy na dane dotyczące składanej reklamacji.

(Miejscowość, data)

Do: (nazwa sklepu, adres)

Reklamacja towaru

Niniejszym zawiadamiam, że zakupiony przeze mnie w dniu (data zakupu) (dokładna nazwa towaru, np. telefon, model) jest wadliwy.

Wada polega na (opis wady, tj. jakie objawy, jak istotne, czy np. uniemożliwiają dalsze użytkowanie).

W wyniku oględzin i sprawdzenia (nazwa towaru) po zakupie, nie stwierdzono wad. Wada została stwierdzona w dniu (data stwierdzenia wady). Nie wystąpiły żadne obiektywne przyczyny, ani zdarzenia, które mogłyby spowodować powstanie powyższej wady, stąd najbardziej prawdopodobne jest istnienie wady ukrytej w chwili zakupu.

Wobec powyższego, składam reklamację (nazwa towaru) tytułem rękojmi oraz, zgodnie z ustawą Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r., art. 561 § 1, proszę o wymianę urządzenia na nowe, wolne od wad, bądź o jego naprawę.

Z poważaniem,
(Imię i nazwisko)
(Nazwa i adres firmy, na którą dokonano zakupu)

  • Opublikowano przez czyuzna.pl
  • Dnia: 7 stycznia 2018
  • 0 Komentarzy

0 Comments

Najnowsze wpisy
  • Jak zorganizować wymianę prezentów w rodzinie lub wśród znajomych?
  • Odpowiedź na reklamację WZÓR
  • Odrzucenie reklamacji WZÓR do wypełnienia
  • Protokół uszkodzenia przesyłki WZÓR
  • Reklamacja do biura podróży WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja bez paragonu CZY jest możliwa w 2021 roku?
  • Reklamacja usługi fryzjerskiej wzór
  • Czas rozpatrzenia reklamacji [TERMIN w 2022]
  • Zwrot towaru zakupionego przez internet WZÓR
  • Reklamacja usługi kosmetycznej WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja mebli WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja usługi WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja okien WZÓR do wypełnienia
  • Brak odpowiedzi na reklamację – co dalej?
  • Uznanie reklamacji WZÓR do wypełnienia!
  • Wzór reklamacji towaru uszkodzonego 
  • Reklamacja telefonu WZÓR do wypełnienia
  • Co zrobić, gdy reklamacja została odrzucona? WZÓR odwołania
  • Reklamacja montażu drzwi – wzór, przykład, opis
  • Wygięty telefon Huawei – reklamacja i co dalej
Reklama

Reklamacja na fakturę oraz konsumencka – 5 kluczowych podobieństw i różnic

Previous thumb

Czas na rozpatrzenie reklamacji i inne terminy w reklamacji konsumenckiej

Next thumb
Scroll
Najciekawsze artykuły
  • Co zrobić, gdy reklamacja została odrzucona? WZÓR odwołania
  • Reklamacja montażu drzwi – wzór, przykład, opis
  • Wygięty telefon Huawei – reklamacja i co dalej
  • Reklamacja obuwia Deichmann, tak firma uznaje reklamacje
  • Uznana reklamacja odzieży – o czym pamiętać (przykłady)
  • Skrzypiące buty i uznana reklamacja? To możliwe!
  • Reklamacja obuwia sportowego – sprawa sądowa
  • Jak złożyć reklamację usługi kurierskiej – wszystkie przypadki
  • Reklamacja obuwia CCC, tak firma uznaje reklamacje – 10 przykładów
  • Reklamacja uszkodzonej przesyłki WZÓR
  • Informacje o danych osobowych (RODO)
  • Polityka Cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
©2018-2021 Czyuzna.pl REDAKCJA Czyuzna.pl: Energetyka 2/18 62-510 Konin woj. wielkopolskie. WYDAWCA i ADMINISTRATOR DANYCH: Grzegorz Szwaciński NIP: 665-259-59-85 REGON: 369166329