• Strona główna
  • Poradnik
  • Wzory reklamacji

Strona główna » Reklamacja do biura podróży WZÓR do wypełnienia

Reklamacja do biura podróży WZÓR do wypełnienia

reklamacja-do-biura-podrozy-wzor-pdf-doc-przykladJak napisać reklamacje do biura podróży? wszelkie niedogodności i niezgodności z umową, jakie pojawią się w trakcie wyjazdu zorganizowanego przez biuro podróży, konsument ma prawo zareklamować. Warto zrobić to jeszcze w trakcie podróży, ponieważ wtedy przedsiębiorstwo będzie miało szansę usunąć niedogodności.Oczywiście reklamację można też złożyć po odbytej wycieczce lub imprezie turystycznej.

Wstęp

SPIS TREŚCI

  • Wstęp
    • Reklamacja do biura podróży wzór
  • Czego może dotyczyć reklamacja do biura podróży?
  • Brak miejsca w hotelu
  • Gdzie złożyć reklamację wycieczki?
  • Czy reklamacja wakacji może dotyczyć ceny wyjazdu?
  • Jak napisać reklamację do biura podróży?
  • Nieudana reklamacja wczasów
  • Co jeśli biuro ogłosi upadłość?

Zgodnie z prawem klient ma aż 3 lata na dochodzenie swoich roszczeń. Jak zatem sporządzić skuteczną reklamację w biurze podróży? aby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy gotowy do wypełnienia wzór reklamacji w biurze podróży którą pobierzesz poniżej:

reklamacja-do-biura-podrozy-wzor-pdf-doc-przyklad

Reklamacja do biura podróży wzór

10.00 PLN – Kupuję dostęp do wzoru Kliknij by zapłacić LUB dodaj kolejny wzór Dodano do koszyka

Czego może dotyczyć reklamacja do biura podróży?

Reklamacja wycieczki może dotyczyć właściwie wszystkich jej aspektów – od monotonnego jedzenia, poprzez brak widoku na morze z okna pokoju aż po opóźnienie wylotu.

Podpowiedzi, co do możliwych przyczyn reklamacji warto poszukać w tak zwanej tabeli frankfurckiej, która poza wyliczeniem niedogodności podlegającym reklamacji podaje także proponowaną wielkość upustu w procentach.

Przykładowo, reklamacja do biura podróży może dotyczyć zbyt małej powierzchni zarezerwowanego pokoju, za co klientowi należy się zwrot od 5 do 10% ceny wyjazdu.

Brak miejsca w hotelu

Tak zwany overbooking, czyli nadrezerwacja w hotelu, na skutek której, konsument przybywający na miejsce docelowe nie ma możliwości noclegu ze względu na brak wolnych miejsc, stanowi podstawę do złożenia reklamacji w biurze podróży.

Zanim jednak klient złoży taką reklamację, powinien poinformować organizatora wyjazdu o problemie. Przedsiębiorca ma obowiązek zaproponować konsumentowi inny hotel o takim samym lub wyższym standardzie.

Istotne jest także zachowanie wszelkich obiecanych udogodnień, takich jak basen czy sauna. Jeżeli biuro nie wywiąże się z tego obowiązku, konsument ma prawo złożyć reklamację.

Gdzie złożyć reklamację wycieczki?

O niedogodnościach związanych z wyjazdem, który nie spełnia warunków umowy, należy poinformować jeszcze podczas wakacji obsługę lub rezydenta.

Najlepiej uzyskać potwierdzenie takiego zawiadomienia na piśmie, ponieważ pełni to istotną rolę dowodową. Klient biura podróży może przygotować również własne dowody, na przykład w formie fotograficznej.

Reklamację wycieczki można złożyć już po powrocie u organizatora wyjazdu lub u agenta, który sprzedał nam wycieczkę.

Należy pamiętać, że konsumentowi przysługuje nie tylko prawo domagania się obniżenia ceny wyjazdu, ale również prawo roszczenia odszkodowania lub zadośćuczynienia za poniesione krzywdy.

Czy reklamacja wakacji może dotyczyć ceny wyjazdu?

Zasadniczo, cena wycieczki nie powinna zostać podwyższona. Biuro ma możliwość podwyższenia ceny jedynie w przypadku, gdy przewiduje to zawarta z klientem umowa lub w obliczu takich okoliczności, jak:

  • wzrost kosztów transportu,
  • wzrost opłat urzędowych, podatków lub innych opłat, na przykład lotniskowych, załadunkowych czy przeładunkowych,
  • wzrost kursu walut.

Należy pamiętać jednak, że organizator wyjazdu może podnieść cenę najpóźniej na 20 dni przed terminem wycieczki. Poza tym, jeśli cena zostanie podniesiona o więcej niż 8%, konsument może całkowicie odstąpić od umowy i nie ponosić żadnych kosztów.

Jak napisać reklamację do biura podróży?

Reklamacja wycieczki z biura podróży musi zawierać wiele niezbędnych elementów, dlatego sporządzając tego typu pismo, warto wykorzystać gotowy do wypełnienia wzór reklamacji do biura podróży.

Dokument tego typu powinien uwzględniać nie tylko dane klienta i dane przedsiębiorstwa, ale również dwa najważniejsze elementy, czyli opis niedogodności, które spotkały konsumenta podczas wyjazdu oraz określenie żądań.

Reklamacja usług turystycznych powinna zostać poparta dowodami, dlatego tak ważne jest zgłoszenie niedogodności jeszcze na miejscu wyjazdu oraz wykonanie zdjęć dokumentujących na przykład wielkość czy standard pokoju hotelowego.

Jeśli chodzi o żądania, to w przypadku reklamacji do biura podróży dotyczą one najczęściej obniżenia ceny wyjazdu.

Określenie konkretnej wielkości upustu najlepiej oprzeć na wspomnianej już tabeli frankfurckiej, która, chociaż nie stanowi oficjalnego dokumentu, jest respektowana w postępowaniach reklamacyjnych.

Nieudana reklamacja wczasów

Co zrobić kiedy reklamacja wycieczki zagranicznej lub krajowej zostanie odrzucona? Pierwszym rozwiązaniem powinno być odwołanie od nieuznanej reklamacji biura podróży, czyli złożenie kolejnej reklamacji, w której odniesiemy się do zarzutów przedsiębiorcy.

Jeśli to okaże się nieskuteczne, konsument może zwrócić się o pomoc do rzecznika konsumentów, który wystąpi do organizatora z żądaniem odpowiedzi w imieniu klienta, a jeśli uzna to za stosowne, skieruje sprawę do sądu.

Pomocne może okazać się także zgłoszenie do Marszałka województwa, który wydaje koncesję na prowadzenie usług turystycznych.

Co jeśli biuro ogłosi upadłość?

Najgorszy scenariusz wakacyjnego wyjazdu to bankructwo biura podróży w trakcie wycieczki. Dawniej jedyne, na co klient mógł liczyć w takiej sytuacji, to pokrycie kosztów powrotu do kraju i zwrot niewykorzystanej kwoty.

W chwili obecnej nawet po ogłoszeniu upadłości przedsiębiorstwa, turysta powinien móc kontynuować wypoczynek, a jeśli na niego nie wyjechał, może domagać się zwrotu wpłaconych środków w ciągu maksymalnie 120 dni.

Rozwiązanie to umożliwiają środki z Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, który istnieje w Polsce od 2016 roku.

Podobne tematy:

  • Reklamacja bez paragonu
  • Reklamacja usługi fryzjerskiej wzór
  • Czas rozpatrzenia reklamacji
  • Zwrot towaru zakupionego przez internet WZÓR
  • Reklamacja mebli WZÓR
  • Opublikowano przez czyuzna.pl
  • Dnia: 17 listopada 2021
  • 0 Komentarzy
Najnowsze wpisy
  • Odpowiedź na reklamację WZÓR
  • Odrzucenie reklamacji WZÓR do wypełnienia
  • Protokół uszkodzenia przesyłki WZÓR
  • Reklamacja do biura podróży WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja bez paragonu CZY jest możliwa w 2021 roku?
  • Reklamacja usługi fryzjerskiej wzór
  • Czas rozpatrzenia reklamacji [TERMIN w 2022]
  • Zwrot towaru zakupionego przez internet WZÓR
  • Reklamacja usługi kosmetycznej WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja mebli WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja usługi WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja okien WZÓR do wypełnienia
  • Brak odpowiedzi na reklamację – co dalej?
  • Uznanie reklamacji WZÓR do wypełnienia!
  • Wzór reklamacji towaru uszkodzonego 
  • Reklamacja telefonu WZÓR do wypełnienia
  • Co zrobić, gdy reklamacja została odrzucona? WZÓR odwołania
  • Reklamacja montażu drzwi – wzór, przykład, opis
  • Wygięty telefon Huawei – reklamacja i co dalej
  • Reklamacja obuwia Deichmann, tak firma uznaje reklamacje
Reklama

Reklamacja bez paragonu CZY jest możliwa w 2021 roku?

Protokół uszkodzenia przesyłki WZÓR

Next thumb
Scroll
Najciekawsze artykuły
  • Co zrobić, gdy reklamacja została odrzucona? WZÓR odwołania
  • Reklamacja montażu drzwi – wzór, przykład, opis
  • Wygięty telefon Huawei – reklamacja i co dalej
  • Reklamacja obuwia Deichmann, tak firma uznaje reklamacje
  • Uznana reklamacja odzieży – o czym pamiętać (przykłady)
  • Skrzypiące buty i uznana reklamacja? To możliwe!
  • Reklamacja obuwia sportowego – sprawa sądowa
  • Jak złożyć reklamację usługi kurierskiej – wszystkie przypadki
  • Reklamacja obuwia CCC, tak firma uznaje reklamacje – 10 przykładów
  • Reklamacja uszkodzonej przesyłki WZÓR
  • Informacje o danych osobowych (RODO)
  • Polityka Cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
©2018-2021 Czyuzna.pl REDAKCJA Czyuzna.pl: Energetyka 2/18 62-510 Konin woj. wielkopolskie. WYDAWCA i ADMINISTRATOR DANYCH: Grzegorz Szwaciński NIP: 665-259-59-85 REGON: 369166329