• Strona główna
  • Poradnik
  • Wzory reklamacji

Strona główna » Protokół uszkodzenia przesyłki WZÓR

Protokół uszkodzenia przesyłki WZÓR

reklamacja-z-tytulu-rekojmi-wzor-pdf-doc-przykladJak napisać skuteczny protokół uszkodzenia przesyłki? odpowiednio sporządzony protokół uszkodzenia przesyłki to podstawa procesu reklamacyjnego w przypadku, gdy doręczona przez kuriera paczka okazuje się zniszczona.

Wstęp

SPIS TREŚCI

  • Wstęp
    • Protokół uszkodzenia przesyłki WZÓR
  • Kiedy sporządzić protokół uszkodzenia przesyłki?
  • Co zrobić, kiedy sprawdzenie paczki przy kurierze jest niemożliwe?
  • Jak sporządzić protokół uszkodzenia przesyłki kurierskiej?

Brak takiego dokumentu może skutkować pozostawieniem reklamacji bez rozpatrzenia, dlatego zamawiając coś cennego, warto pamiętać, jak duże znaczenie ma protokół szkody spisany jeszcze w trakcie dostawy, czyli w obecności kuriera.

Aby ułatwić Ci sporządzenie takiego dokumentu, który spełnia wszystkie formalne wymogi, przygotowaliśmy gotowy do wypełnienia wzór protokołu, który pobierzesz poniżej:

protokol-uszkodzenia-przesylki-wzor-pdf-doc-przyklad

Protokół uszkodzenia przesyłki WZÓR

10.00 PLN – Kupuję dostęp do wzoru Kliknij by zapłacić LUB dodaj kolejny wzór Dodano do koszyka

Kiedy sporządzić protokół uszkodzenia przesyłki?

Teoretycznie, protokół szkodowy można sporządzić w ciągu 7 dni od dnia doręczenia paczki do odbiorcy lub jej zwrotu do nadawcy. Pozwala na to polskie prawodawstwo, w tym przede wszystkim Prawo Przewozowe. Jest to dopuszczalne ze względu na tak zwane wady ukryte, których nie można było zauważyć w chwili odbierania przesyłki.

W praktyce, reklamacje z protokołem sporządzonym po fakcie przyjęcia przesyłki bardzo często są jednak odrzucane. Ma to związek z faktem, że odbiór paczki bez zastrzeżeń jest równoznaczny z domniemaniem, że paczka w chwili doręczenia nie nosiła znamion uszkodzenia.

Szkody zauważone po odbiorze nie mogą być przypisywane firmie kurierskiej, gdyż mogły powstać już z winy konsumenta.

Protokół uszkodzenia przesyłki należy spisywać więc w obecności kuriera, w momencie dostawy paczki. Firma kurierska ponosi bowiem odpowiedzialność za przesyłkę od chwili odebrania jej od nadawcy aż po moment doręczenia jej do odbiorcy lub dokonania zwrotu do nadawcy.

Jeżeli odbiorca odmawia przyjęcia paczki ze względu na jej uszkodzenie, protokół szkody spisuje się w momencie zwracania przesyłki nadawcy.

Co zrobić, kiedy sprawdzenie paczki przy kurierze jest niemożliwe?

Odbiór paczki kurierskiej trwa zwykle zaledwie minutę. Kurier spieszy się, ponieważ ma do doręczenia wiele innych przesyłek, a odbiorca nie zawsze ma czas na sprawdzenie zawartości paczki w jego obecności.

Co zrobić więc w sytuacji, kiedy opakowanie wygląda na uszkodzone, ma na przykład rozdarty bok czy duże wgniecenie?

Jeśli nie mamy czasu na otwarcie przesyłki i zweryfikowanie, czy jej zawartość nie została naruszona lub gdy to kurier wywiera presję i zniechęca odbiorcę do sprawdzenia paczki, warto poprosić go, aby odnotował, że zgłaszamy zastrzeżenia co do stanu przesyłki.

Taka adnotacja rozwiązuje problem przyjęcia przesyłki bez zastrzeżeń.

Dzięki zgłoszeniu, że już sam wygląd paczki budzi zastrzeżenia co do jej stanu, będziemy w stanie sporządzić ewentualny protokół szkody nawet kilka dni po odbiorze bez obaw, że reklamacja zostanie odrzucona.

Jak sporządzić protokół uszkodzenia przesyłki kurierskiej?

Protokół powstania szkody w przypadku przesyłki kurierskiej jest dokumentem bardzo szczegółowym, opisującym dokładnie zarówno wygląd zewnętrzny paczki, jak i jej zawartość oraz zakres powstałej szkody.

Przygotowując takie pismo, warto wykorzystać gotowy do wypełnienia wzór protokołu uszkodzenia przesyłki kurierskiej, ponieważ ułatwia on sporządzenie pełnego dokumentu.

Protokół uszkodzenia towaru w trakcie przewozu musi odnosić się do:

  • wskazania numeru listu przewozowego, którego dotyczy,
  • opisu opakowania zewnętrznego – czy jest to karton, czy koperta, a może folia lub pojemnik? Czy opakowanie jest uszkodzone (wgniecione, rozdarte, przygniecione)?

Warto zaznaczyć przy tym, że rodzaj opakowania i stopień zabezpieczenia towaru zależy do nadawcy, na którym spoczywa obowiązek zapakowania zamówienia w taki sposób, aby nie uległo ono uszkodzeniu w trakcie transportu.

Jeśli przesyłka nie nosi zewnętrznych śladów uszkodzenia, jej reklamacja może zostać odrzucona, ponieważ świadczy to o tym, że zawartość zniszczyła się na skutek słabego zabezpieczenia paczki przed jej nadaniem.

  • opis oznaczeń ostrzegawczych – szkło, porcelana czy elektronika często oznaczane są dodatkowo znakami “ostrożnie” lub “góra-dół”. Takie naklejki stanowią dla kuriera sygnał, że paczka zawiera delikatne przedmioty i wymaga szczególnej dbałości w trakcie transportu.
  • opis zabezpieczenia towaru wewnątrz opakowania (folia bąbelkowa, wypełniacz, profile styropianowe, przekładki kartonowe) – należy wiedzieć, że brak wypełniaczy wewnętrznych, bezpośredni kontakt produktu ze ścianką opakowania, brak przekładek pomiędzy produktami czy nieuszkodzone zabezpieczenie wewnętrzne mogą stanowić podstawę odrzucenia reklamacji.
  • opis uszkodzeń, czyli braki w przesyłce, porysowanie, zamoczenie, połamanie, stłuczenie, wgniecenie, rozdarcie czy strzaskanie lub inne w zależności od przypadku,
  • dokładny opis straty.

Reklamacja przesyłki kurierskiej wymaga sporządzenia pisma reklamacyjnego oraz dokładnego protokołu szkody, uwzględniającego wszystkie wymienione wyżej elementy.

Aby mieć pewność, że pismo reklamacyjne zostanie uznane, należy dopilnować spisania protokołu w obecności kuriera. Warto wiedzieć również, że reklamacja zostanie uznana, jeśli:

  • opakowanie zewnętrzne jest uszkodzone,
  • przesyłka została prawidłowo zabezpieczona,
  • zabezpieczenie wewnętrzne zostało uszkodzone.

Żądania związane z uszkodzeniem przesyłki zamieszcza się już w piśmie reklamacyjnym, nie zaś w protokole szkody.

Podobne tematy:

  • Reklamacja do biura podróży WZÓR
  • Reklamacja bez paragonu CZY jest możliwa?
  • Czas rozpatrzenia reklamacji
  • Reklamacja mebli wzór
  • Reklamacja okien WZÓR
  • Opublikowano przez czyuzna.pl
  • Dnia: 17 listopada 2021
  • 0 Komentarzy
Najnowsze wpisy
  • Odpowiedź na reklamację WZÓR
  • Odrzucenie reklamacji WZÓR do wypełnienia
  • Protokół uszkodzenia przesyłki WZÓR
  • Reklamacja do biura podróży WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja bez paragonu CZY jest możliwa w 2021 roku?
  • Reklamacja usługi fryzjerskiej wzór
  • Czas rozpatrzenia reklamacji [TERMIN w 2022]
  • Zwrot towaru zakupionego przez internet WZÓR
  • Reklamacja usługi kosmetycznej WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja mebli WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja usługi WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja okien WZÓR do wypełnienia
  • Brak odpowiedzi na reklamację – co dalej?
  • Uznanie reklamacji WZÓR do wypełnienia!
  • Wzór reklamacji towaru uszkodzonego 
  • Reklamacja telefonu WZÓR do wypełnienia
  • Co zrobić, gdy reklamacja została odrzucona? WZÓR odwołania
  • Reklamacja montażu drzwi – wzór, przykład, opis
  • Wygięty telefon Huawei – reklamacja i co dalej
  • Reklamacja obuwia Deichmann, tak firma uznaje reklamacje
Reklama

Reklamacja do biura podróży WZÓR do wypełnienia

Previous thumb

Odrzucenie reklamacji WZÓR do wypełnienia

Next thumb
Scroll
Najciekawsze artykuły
  • Co zrobić, gdy reklamacja została odrzucona? WZÓR odwołania
  • Reklamacja montażu drzwi – wzór, przykład, opis
  • Wygięty telefon Huawei – reklamacja i co dalej
  • Reklamacja obuwia Deichmann, tak firma uznaje reklamacje
  • Uznana reklamacja odzieży – o czym pamiętać (przykłady)
  • Skrzypiące buty i uznana reklamacja? To możliwe!
  • Reklamacja obuwia sportowego – sprawa sądowa
  • Jak złożyć reklamację usługi kurierskiej – wszystkie przypadki
  • Reklamacja obuwia CCC, tak firma uznaje reklamacje – 10 przykładów
  • Reklamacja uszkodzonej przesyłki WZÓR
  • Informacje o danych osobowych (RODO)
  • Polityka Cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
©2018-2021 Czyuzna.pl REDAKCJA Czyuzna.pl: Energetyka 2/18 62-510 Konin woj. wielkopolskie. WYDAWCA i ADMINISTRATOR DANYCH: Grzegorz Szwaciński NIP: 665-259-59-85 REGON: 369166329