Monitoring reklamacji w czyuzna.pl – jak działa
Dzięki monitoringowi konsument może aktywnie wpływać na wynik reklamacji w trakcie jej rozpatrywania. Korzyści konsumenta z monitorowania reklamacji to:
• zwiększenie szansy na uznanie reklamacji – 80% monitorowanych reklamacji jest uznanych,
• przyspieszenie uzyskania ostatecznego wyniku – przez uniknięcie odwołań, interwencji rzeczników, postępowań mediacyjnych, czy sądowych,
• możliwość „nagrodzenia, bądź ukarania” sprzedawcy przez nagłośnienie wyniku reklamacji,
• całość odbywa się bez ujawniania danych osobowych (ani własnych, ani innych).
Dlaczego powstał monitoring reklamacji
SPIS TREŚCI
Krajowy Rejestr Reklamacji czyuzna.pl powstał ponieważ zgłoszenia reklamacyjne w wielu przypadkach nie są rozpatrywane w sposób rzetelny.
Sami tylko rzecznicy praw konsumenta udzielają rocznie pół miliona porad, a późniejsze powództwa na rzecz konsumentów dotyczące reklamacji towaru rozstrzygane są przez sądy pozytywnie w ponad 95% przypadków. Skala nierzetelności w ocenie reklamacji jest więc ogromna.
Nie ma jednak mechanizmu rynkowego, który łączyłby markę firmy z wynikiem reklamacji i tym samym premiował sprzedawców za uznanie reklamacji, a „karał” za jej odrzucenie. Serwis czyuzna.pl wypełnia tę lukę, trwale łącząc wynik reklamacji z marką sprzedawcy.
Przykładowo, kliknij w profile:
Monitoring reklamacji dotyczy zgłoszeń reklamacyjnych w toku (przed rozstrzygnięciem) i powstał, żeby sprzedawcy, bądź gwarantowi zależało na pozytywnym rozstrzygnięciu Twojej reklamacji.
Jak działa monitoring
Monitoring zachęca sprzedawcę, gwaranta, czy usługodawcę (ogólnie adresata reklamacji) do uznania monitorowanego zgłoszenia przez:
• udostępnienie w Internecie informacji o reklamacji w trakcie jej rozpatrywania
• poinformowanie adresata reklamacji, że reklamacja jest monitorowana przez serwis czyuzna.pl, oraz że jej wynik zostanie udostępniony w Internecie (w serwisie)
• powiązanie reklamacji z marką i profilem firmy na czyuzna.pl, co czyni firmę bezpośrednio i długotrwale odpowiedzialną za wynik reklamacji
• dodanie posta na profilu facebook/czyuzna informującego o trwającym monitoringu
• udostępnienie wyniku reklamacji na stronie czyuzna.pl (wynik bezpośrednio wpływa na statystyki profilowe) oraz na facebook/czyuzna.
Monitoring wzmacnia Twoją pozycję w sporze ze sprzedawcą, bądź gwarantem. Dzieje się tak, dlatego, że wynik reklamacji i profil firmy jest trwale dostępny w Internecie dla potencjalnych klientów. Będzie wpływał na wartość marki sprzedawcy, bądź gwaranta.
Jakie rezultaty
Pierwsze wyniki monitoringu w czyuzna.pl potwierdziły nasze założenia, mimo, że budowa profili firm dopiero się zaczyna. Na koniec roku 2018, zakończyliśmy monitoring 29 reklamacji, z których 23 rozpatrzono pozytywnie, co daje 79% skuteczności. Szacunkowo więc 8 na 10 monitorowanych reklamacji kończy się pozytywnie.
Kiedy monitorować reklamację
Monitorować można zarówno pierwszą reklamację, jak i odwołanie od nieuznanej reklamacji (wniosek o ponowne rozpatrzenie). W przypadku odwołania warto wyznaczyć sprzedawcy czas na odpowiedź (np. 14 dni), ponieważ nie jest on nigdzie regulowany. W piśmie można zasygnalizować, że reklamacja będzie monitorowana w czyuzna.pl i w razie braku rozstrzygnięcia w wyznaczonym czasie, zostanie oznaczona jako nieuznana.
Po uzyskaniu wyniku rolą zgłaszającego reklamację jest uzupełnienie wyniku w serwisie czyuzna.pl. Serwis poinformuje o tym adresata reklamacji, a jej rezultat wzbogaci statystykę na profilu firmy.
Aby monitorować swoją reklamację, kliknij i załóż konto w czyuzna.pl
Może Cię także zainteresować:
- Opublikowano przez czyuzna.pl
- Dnia: 5 stycznia 2019
- 0 Komentarzy
0 Comments