• Strona główna
  • Poradnik
  • Wzory reklamacji

Strona główna » Monitoring reklamacji w czyuzna.pl – jak działa

Monitoring reklamacji w czyuzna.pl – jak działa

Dzięki monitoringowi konsument może aktywnie wpływać na wynik reklamacji w trakcie jej rozpatrywania. Korzyści konsumenta z monitorowania reklamacji to:
• zwiększenie szansy na uznanie reklamacji – 80% monitorowanych reklamacji jest uznanych,
• przyspieszenie uzyskania ostatecznego wyniku – przez uniknięcie odwołań, interwencji rzeczników, postępowań mediacyjnych, czy sądowych,
• możliwość „nagrodzenia, bądź ukarania” sprzedawcy przez nagłośnienie wyniku reklamacji,
• całość odbywa się bez ujawniania danych osobowych (ani własnych, ani innych).
 

Dlaczego powstał monitoring reklamacji

SPIS TREŚCI

  • Dlaczego powstał monitoring reklamacji
  • Jak działa monitoring
  • Jakie rezultaty
  • Kiedy monitorować reklamację

Krajowy Rejestr Reklamacji czyuzna.pl powstał ponieważ zgłoszenia reklamacyjne w wielu przypadkach nie są rozpatrywane w sposób rzetelny.
Sami tylko rzecznicy praw konsumenta udzielają rocznie pół miliona porad, a późniejsze powództwa na rzecz konsumentów dotyczące reklamacji towaru rozstrzygane są przez sądy pozytywnie w ponad 95% przypadków. Skala nierzetelności w ocenie reklamacji jest więc ogromna.

Nie ma jednak mechanizmu rynkowego, który łączyłby markę firmy z wynikiem reklamacji i tym samym premiował sprzedawców za uznanie reklamacji, a „karał” za jej odrzucenie. Serwis czyuzna.pl wypełnia tę lukę, trwale łącząc wynik reklamacji z marką sprzedawcy.
Przykładowo, kliknij w profile:

  • Reklamacje RTV EURO AGD
  • Reklamacje Deichmann
  • Reklamacje Reserved

Monitoring reklamacji dotyczy zgłoszeń reklamacyjnych w toku (przed rozstrzygnięciem) i powstał, żeby sprzedawcy, bądź gwarantowi zależało na pozytywnym rozstrzygnięciu Twojej reklamacji.
 

Działanie monitoringu reklamacji

Monitoring reklamacji – jak działa

 

Jak działa monitoring

Monitoring zachęca sprzedawcę, gwaranta, czy usługodawcę (ogólnie adresata reklamacji) do uznania monitorowanego zgłoszenia przez:
• udostępnienie w Internecie informacji o reklamacji w trakcie jej rozpatrywania
• poinformowanie adresata reklamacji, że reklamacja jest monitorowana przez serwis czyuzna.pl, oraz że jej wynik zostanie udostępniony w Internecie (w serwisie)
• powiązanie reklamacji z marką i profilem firmy na czyuzna.pl, co czyni firmę bezpośrednio i długotrwale odpowiedzialną za wynik reklamacji
• dodanie posta na profilu facebook/czyuzna informującego o trwającym monitoringu
• udostępnienie wyniku reklamacji na stronie czyuzna.pl (wynik bezpośrednio wpływa na statystyki profilowe) oraz na facebook/czyuzna.
 

Rys. Aby monitorować reklamację, należy wpisać podstawowe dane o reklamacji

 
Monitoring wzmacnia Twoją pozycję w sporze ze sprzedawcą, bądź gwarantem. Dzieje się tak, dlatego, że wynik reklamacji i profil firmy jest trwale dostępny w Internecie dla potencjalnych klientów. Będzie wpływał na wartość marki sprzedawcy, bądź gwaranta.
 

Jakie rezultaty

Pierwsze wyniki monitoringu w czyuzna.pl potwierdziły nasze założenia, mimo, że budowa profili firm dopiero się zaczyna. Na koniec roku 2018, zakończyliśmy monitoring 29 reklamacji, z których 23 rozpatrzono pozytywnie, co daje 79% skuteczności. Szacunkowo więc 8 na 10 monitorowanych reklamacji kończy się pozytywnie.
 

Kiedy monitorować reklamację

Monitorować można zarówno pierwszą reklamację, jak i odwołanie od nieuznanej reklamacji (wniosek o ponowne rozpatrzenie). W przypadku odwołania warto wyznaczyć sprzedawcy czas na odpowiedź (np. 14 dni), ponieważ nie jest on nigdzie regulowany. W piśmie można zasygnalizować, że reklamacja będzie monitorowana w czyuzna.pl i w razie braku rozstrzygnięcia w wyznaczonym czasie, zostanie oznaczona jako nieuznana.

Po uzyskaniu wyniku rolą zgłaszającego reklamację jest uzupełnienie wyniku w serwisie czyuzna.pl. Serwis poinformuje o tym adresata reklamacji, a jej rezultat wzbogaci statystykę na profilu firmy.

Aby monitorować swoją reklamację, kliknij i załóż konto w czyuzna.pl

 
Może Cię także zainteresować:

  • Jak złożyć skuteczną reklamację – rękojmia
  • Co zrobić, gdy reklamacja została odrzucona
  • Reklamacja obuwia, o czym pamiętać składając reklamację
  • Jak napisać reklamację do biura podróży (wzór)
  • Opublikowano przez czyuzna.pl
  • Dnia: 5 stycznia 2019
  • 0 Komentarzy

0 Comments

Najnowsze wpisy
  • Odpowiedź na reklamację WZÓR
  • Odrzucenie reklamacji WZÓR do wypełnienia
  • Protokół uszkodzenia przesyłki WZÓR
  • Reklamacja do biura podróży WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja bez paragonu CZY jest możliwa w 2021 roku?
  • Reklamacja usługi fryzjerskiej wzór
  • Czas rozpatrzenia reklamacji [TERMIN w 2022]
  • Zwrot towaru zakupionego przez internet WZÓR
  • Reklamacja usługi kosmetycznej WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja mebli WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja usługi WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja okien WZÓR do wypełnienia
  • Brak odpowiedzi na reklamację – co dalej?
  • Uznanie reklamacji WZÓR do wypełnienia!
  • Wzór reklamacji towaru uszkodzonego 
  • Reklamacja telefonu WZÓR do wypełnienia
  • Co zrobić, gdy reklamacja została odrzucona? WZÓR odwołania
  • Reklamacja montażu drzwi – wzór, przykład, opis
  • Wygięty telefon Huawei – reklamacja i co dalej
  • Reklamacja obuwia Deichmann, tak firma uznaje reklamacje
Reklama

Reklamacja obuwia CCC, tak firma uznaje reklamacje – 10 przykładów

Previous thumb

Rzeczoznawca w reklamacji towaru - ile kosztuje, jak wybrać

Next thumb
Scroll
Najciekawsze artykuły
  • Co zrobić, gdy reklamacja została odrzucona? WZÓR odwołania
  • Reklamacja montażu drzwi – wzór, przykład, opis
  • Wygięty telefon Huawei – reklamacja i co dalej
  • Reklamacja obuwia Deichmann, tak firma uznaje reklamacje
  • Uznana reklamacja odzieży – o czym pamiętać (przykłady)
  • Skrzypiące buty i uznana reklamacja? To możliwe!
  • Reklamacja obuwia sportowego – sprawa sądowa
  • Jak złożyć reklamację usługi kurierskiej – wszystkie przypadki
  • Reklamacja obuwia CCC, tak firma uznaje reklamacje – 10 przykładów
  • Reklamacja uszkodzonej przesyłki WZÓR
  • Informacje o danych osobowych (RODO)
  • Polityka Cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
©2018-2021 Czyuzna.pl REDAKCJA Czyuzna.pl: Energetyka 2/18 62-510 Konin woj. wielkopolskie. WYDAWCA i ADMINISTRATOR DANYCH: Grzegorz Szwaciński NIP: 665-259-59-85 REGON: 369166329