• Strona główna
  • Poradnik
  • Wzory reklamacji

Strona główna » Co zrobić, gdy reklamacja została odrzucona? WZÓR odwołania

Co zrobić, gdy reklamacja została odrzucona? WZÓR odwołania

odwolanie-od-reklamacji-wzor-pdf-doc-przykladJak najszybciej należy pisemnie odwołać się o odrzuconej reklamacji, gdyż jej nieuwzględnienie to często decyzja wydawana z automatu, mająca na celu zminimalizowanie kosztów obsługi posprzedażowej.

Wprowadzenie

SPIS TREŚCI

  • Wprowadzenie
    • Odwołanie od reklamacji wzór
  • Prawdziwe oblicze sprzedawcy/producenta
  • Odwołanie od nieuznanej reklamacji
  • Pozasądowe metody rozwiązania sporu
    • Mediacja
    • Sąd polubowny (tzw. arbitraż)
  • Sąd powszechny: rejonowy/okręgowy
  • Rzecznik konsumentów
  • Rzeczoznawca
  • Nagłośnienie sprawy i monitoring
  • Podsumowanie

A jak napisać skuteczne odwołanie od reklamacji? aby ułatwić Ci sporządzenie takiego pisma, dzięki któremu skłonisz sprzedawcę lub producenta do uznania reklamacji, przygotowaliśmy gotowy do wypełnienia wzór odwołania od odrzuconej reklamacji, który pobierzesz poniżej:

odwolanie-od-reklamacji-wzor-pdf-doc-przyklad

Odwołanie od reklamacji wzór

10.00 PLN – Kupuję dostęp do wzoru Kliknij by zapłacić LUB dodaj kolejny wzór Dodano do koszyka

Prawdziwe oblicze sprzedawcy/producenta

Odrzucenie reklamacji jest sytuacją, w której tak naprawdę poznajemy drugą twarz sprzedawcy lub producenta. Zwykle mniej uśmiechniętą i mniej przyjazną, niż gdy zbliżamy kartę do terminala płatniczego lub gdy wykonujemy przelew za zakupy. Niniejszy artykuł ma pomóc w zrozumieniu możliwości, jakie stoją przed konsumentem po odrzuconej reklamacji towaru.

Jeżeli jednak chcesz po prostu odwołać się od reklamacji, pobierz przygotowany przez nas wzór pisma.

Wielokrotnie zdarza się, że zgłoszenie reklamacyjne zostaje odrzucone, choć jesteśmy przekonani, że mieliśmy rację. Naturalnie pojawia się wtedy poczucie niesprawiedliwości. Odrzucona reklamacja oznacza przecież dla nas wydatek – albo na naprawę albo na zakup nowego towaru.

Stajemy zatem przed pytaniem – co teraz? zasadniczo możemy uznać, że zgadzamy się z oceną sprzedawcy, ale nie dlatego czytasz ten tekst, bo zwykle nie zgadzamy się z decyzją odmowną uznania reklamacji.

Wtedy, zanim ruszymy na wojnę, warto jeszcze spojrzeć na nasze zgłoszenie reklamacyjne. Zastanówmy się, czy wyczerpaliśmy wymogi formalne, opisane ustawą kodeks cywilny (np. czy prawidłowo złożyliśmy żądanie?).

Jeżeli tak, to zgodnie z polskim prawem oraz zwyczajami rynkowymi mamy następujące możliwości:

  • odwołanie od nieuznanej reklamacji (wzór odwołania pobierzesz poniżej),
  • pozasądowe dochodzenie roszczeń (mediacja, sąd polubowny),
  • sądowe dochodzenie roszczeń.

Funkcję pomocniczą mogą pełnić rzecznicy konsumentów, rzeczoznawcy, a także internet.

Odrzucenie reklamacji - co dalej

Rys. Odrzucona reklamacja – co dalej

Odwołanie od nieuznanej reklamacji

Pierwsza możliwość i często pierwsza myśl po nieuznanej reklamacji, to napisać odwołanie. Odwołanie od reklamacji jest w praktyce wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy i, w przeciwieństwie do pierwotnej reklamacji, sprzedawca nie musi odpowiadać na nasz wniosek, nie ma tu ustawy, która to reguluje. Napisać odwołanie od odrzuconej reklamacji jednak warto, bo rzadko w pierwszej reklamacji wytaczamy wszystkie działa.

Warto zastanowić się, czy wszystkie Twoje argumenty zostały wykorzystane, np. reklamację złożono na formularzu reklamacyjnym w sklepie, przez co nie opisaliśmy okoliczności ujawnienia się wady?

Być może decyzja sprzedawcy była niekompletna? Przykładowo, jeżeli reklamacja ma miejsce w pierwszym roku użytkowania, to sprzedawca powinien wykazać, jaka jest przyczyna powstania wady. Może to zrobić przeszkolony pracownik sklepu, właściciel, bądź ekspert właściwy dla danego towaru, np.rzeczoznawca. Czy sprzedawca wykazał przyczynę, czy podpisał swoje pismo?

Jeżeli natomiast decyzja jest podparta opinią rzeczoznawcy, bądź reklamacja ma miejsce w drugim roku użytkowania, kiedy to na nas spoczywa obowiązek wykazania istnienia wady – w obu przypadkach możemy poprosić niezależnego rzeczoznawcę o opinię i, jeżeli jest pozytywna, dołączyć ją do odwołania (tu niestety pojawi się dodatkowy koszt).

Każde odwołanie od reklamacji będzie mieć swoją specyfikę, dostosowaną do produktu, okoliczności i uzasadnienia decyzji przez sprzedawcę. Poza aspektami formalnymi oraz merytorycznymi, możemy mieć również do czynienia z polityką sklepu ws. reklamacji.

Jest ona zwykle niejawna, ale nakreśla ramy w jakich porusza się sklep, np. sprzedawca pewne wady uznaje, inne nie, a jeszcze inne uznaje tylko w pierwszym roku (przykładowo Big Star uznaje reklamacje przetarcia spodni jeansowych w ciągu pierwszych 12 miesięcy użytkowania), być może też automatycznie odrzuca 90% pierwszych zgłoszeń, a w przypadku napisania odwołania uznaje 50%. Dlatego jak najbardziej zawsze warto próbować odwołać się.

Na koniec przykładowe skuteczne odwołanie od nieuznanej reklamacji butów: dotyczące reklamacji nr 372/2019/CCC S.A.

Pozasądowe metody rozwiązania sporu

Inną, bądź kolejną (po złożeniu odwołania) możliwością dochodzenia swoich żądań jest pozasądowe, polubowne rozwiązanie sporu. Jest ono regulowane ustawą z 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich oraz kodeksem postępowania cywilnego.

Pozasądowe postępowanie jest prowadzone przez organizację wpisaną do rejestru instytucji uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów, prowadzonego przez UOKiK.

W naszym przypadku, czyli konsumenckiej reklamacji towaru, np. reklamacja butów, reklamacja telefonu, czy reklamacja kurtki właściwym podmiotem uprawnionym jest Inspekcja Handlowa, a dokładnie jeden z wojewódzkich inspektoratów, np. Śląski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w Katowicach, Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w Warszawie, itd.

Mediacja

Postępowanie mediacyjne jest regulowane przez kodeks postępowania cywilnego, art. 183(1)-183(15)

Mediacje w sporach konsumenckich, czyli takich jak spór po nieuznanej reklamacji, podejmowane przez Inspekcję Handlową na wniosek konsumenta. Mediacja jest alternatywą dla sprawy sądowej – jest niesformalizowana, bezpłatna, i … powinna być rozwiązana w ciągu 90 dni od zebrania informacji (choć, trzeba przyznać, że zwykle kończy się wcześniej).

Polega na dążeniu do zbliżenia stanowisk stron sporu, bądź przedstawieniu propozycji rozwiązania przez mediatora.

Do mediacji dochodzi w sytuacji, gdy wyczerpiemy możliwość samodzielnego dochodzenia roszczeń od adresata reklamacji – sprzedawcy, bądź gwaranta. Wniosek składamy do Inspekcji Handlowej właściwej ze względu na miejsce wykonywania działalności przez przedsiębiorcę.

Przedsiębiorca, który zgadza się na pozasądowe rozwiązywanie sporów ma obowiązek poinformować konsumenta o tym, który podmiot jest dla niego właściwy (taka informacja może znaleźć się np. w regulaminie sprzedawcy, bądź na dokumencie z decyzją o odrzuceniu reklamacji).

Możliwość mediacji w przypadku towarów konsumenckich ma jednak swoje ograniczenia, najważniejsze to:

  • sprzedawca, bądź gwarant, nie musi zgadzać się na pozasądowe rozstrzyganie sporów, stąd czasem na decyzji o nieuznaniu reklamacji możemy znaleźć informację, że przedsiębiorca nie korzysta z polubownych metod rozwiązywania sporów;
  • podobnie jak z uczestnictwem, kontynuacja oraz zawarcie ugody również są dobrowolne, innymi słowy wynik postępowania nie jest dla przedsiębiorcy wiążący;
  • termin 90 dni jest krótki w porównaniu z postępowaniem sądowym, jednak to szmat czasu, jeżeli weźmiemy pod uwagę że nasz towar jest wyłączony z użytkowania oraz, że standardowe terminy rozpatrzenia reklamacji rzadko przekraczają 14 dni.

Sąd polubowny (tzw. arbitraż)

Postępowanie przed sądem polubownym reguluje kodeks postępowania cywilnego art. 1183-1204.

Konsument ma prawo zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży.

Podobnie jak w przypadku mediacji, przedsiębiorca, o ile zgadza się na polubowne rozwiązywanie sporów, ma obowiązek poinformować, która Inspekcja Handlowa jest właściwa dla jego działalności. Nie jest konieczna wcześniejsza mediacja miedzy stronami, żeby dokonać tzw. zapisu na sąd polubowny.

Zapis na arbitraż jest dobrowolną umową stron, co powoduje, że rozstrzygnięcie oraz rozwiązania narzucone na strony w wyniku arbitrażu są dla stron wiążące. Niezadowolona z wyroku strona nie może już odwołać się od decyzji sądu polubownego, może natomiast złożyć skargę o uchylenie wyroku do sądu powszechnego. Sąd powszechny może wyrok uchylić, bądź oddalić skargę.

Na koniec porównanie – arbitraż a mediacja:

  • przystąpienie jest dobrowolne w obu przypadkach,
  • trwa podobną ilość czasu,
  • arbitraż polega na narzuceniu rozwiązania przez arbitra, mediacja natomiast jest drogą zbliżania stanowisk i proponowania rozwiązań,
  • przy arbitrażu nie ma możliwości wycofania się w trakcie postępowania, inaczej niż w mediacji,
  • wyrok arbitrażu jest wiążący, w mediacji – dobrowolny.

Sąd powszechny: rejonowy/okręgowy

Jeżeli sklep, bądź gwarant nie uznał naszych roszczeń po napisaniu odwołania, ani nie wypracowano porozumienia metodami pozasądowymi, pozostaje nam sąd powszechny.

Aby rozpocząć procedurę w sądzie powszechnym należy złożyć pozew. Dla złożenia pozwu nie jest konieczna wcześniejsza mediacja, bądź arbitraż. Jednak o podjętych próbach pozasądowego rozwiązania sporu, bądź przyczynach ich zaniechania należy sąd poinformować.

Pozew jest to kilkustronicowy dokument (minimum 4), w którym szczegółowo opisujemy sprawę – dane powoda oraz pozwanego, żądania, wnioski, uzasadnienie, zgłaszamy dowody.

Postępowanie dla roszczeń wynikających z rękojmi, bądź gwarancji towarów o wartości nie przekraczającej 10 000 PLN, odbywa się w trybie uproszczonym. Oznacza to, m.in. że nie zostaniemy wezwani na rozprawę oraz, z zasady, że będzie on szybszy od zwykłego trybu. Nie znamy jednak maksymalnego czasu trwania sprawy.

Sprawa sądowa w sądzie powszechnym wiąże się z opłatami. Złożenie pozwu to minimum 30 PLN, np. dla produktu o wartości 350PLN może to być 35PLN. W trakcie postępowania mogą wystąpić dodatkowe koszty, np. koszt biegłego. Do tego dochodzą koszty procesu. Oczywiście w przypadku wygrania sprawy wszelkie poniesione koszty obciążą pozwanego (przedsiębiorcę).

Tutaj piszemy szerzej o tym jak wygląda przykładowa wygrana sprawa sądowa w reklamacji obuwia.

Rzecznik konsumentów

Podstawą prawną regulującą działania rzeczników konsumentów jest ustawa z dn. 16 lutego 2017 o ochronie konkurencji i konsumentów.

Rzecznik konsumentów oferuje bezpłatną pomoc prawną w sprawach dotyczących ochrony indywidualnych interesów konsumentów. Nie rozstrzyga sporów i nie narzuca rozwiązań. W sytuacji nieuznanej reklamacji rzecznik może w szczególności:

  • wyjaśnić jakie prawa i obowiązki mają strony w reklamacji
  • pomóc w napisaniu wniosku o ponowne rozpatrzenie reklamacji
  • wystąpić do przedsiębiorcy z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie reklamacji
  • wezwać przedsiębiorcę do odpowiedzi na pismo w wyznaczonym terminie
  • wytoczyć powództwo na rzecz konsumenta oraz, za zgodą konsumenta, wstąpić do toczącego się postępowania.

Po poradę można zwrócić się do lokalnego – miejskiego (urząd miasta), bądź powiatowego (starostwo powiatowe) rzecznika konsumentów.  Może to odbyć się w formie pisemnej, telefonicznej, elektronicznej czy też w formie spotkania. Wyszukiwarkę rzeczników można znaleźć na stornach UOKiK.

Tutaj znajdziesz przykładowe pismo rzecznika: https://czyuzna.pl/galeria/files/20170313-130909.jpg, dot. reklamacji https://czyuzna.pl/reklamacja.html?id=99 .

Rzeczoznawca

Rzeczoznawca pełni rolę eksperta, który wydaje opinie nt. jakości produktów oraz możliwych przyczyn powstawania wad dla danej specjalizacji – kategorii produktów (np. meblarstwo, obuwnictwo, komputery i urządzenia biurowe).

Przykładowo rzeczoznawca obuwia może stwierdzić, że zgłoszona wada wynika z nieprawidłowej eksploatacji, nie zaś z ukrytych wad materiałowych, bądź konstrukcyjnych. I może to być podstawą do odrzucenia reklamacji przez przedsiębiorcę.

Po opinię rzeczoznawcy może sięgnąć również konsument, który nie zgadza się z decyzją sklepu, bądź z opinią przedstawioną przez sklep. Nawet jeśli jest to opinia innego rzeczoznawcy.

Jeżeli opinia wybranego rzeczoznawcy jest odmienna od tej przedstawionej przez sklep, będzie to szczególnie przydatne przy składaniu odwołania od odrzuconej reklamacji. Wnosi bowiem nową okoliczność do sprawy i zwiększy szansę na skuteczność odwołania.

Opinie rzeczoznawców, wiążą się z kosztami. Przykładowo wspomniany rzeczoznawca obuwia w przypadku reklamacji konsumenckiej może życzyć sobie od ok 50 do 200 PLN (dane na wrzesień 2018), w zależności od uprawnień rzeczoznawcy oraz zakresu usługi.

Jeżeli sprzedawca uzna reklamację podpartą badaniem rzeczoznawcy, to konsument ma prawo starać się o zwrot opłat związanych z wykonaniem ekspertyz czy badań.

Więcej o rzeczoznawcy przeczytasz tutaj Rzeczoznawca w reklamacji towaru – ile kosztuje, jak wybrać.

Nagłośnienie sprawy i monitoring

Poza reklamacją i odwołaniem od nieuznanej reklamacji, pozostałe wymienione możliwości dochodzenia roszczeń mają charakter długotrwałego sporu. Jest to dotkliwe biorąc pod uwagę, że z reklamowanego towaru nie możemy w tym czasie korzystać.

Pomyślnie zakończony spór oznacza z dużym prawdopodobieństwem, że można było go uniknąć, gdyby sprzedawca rzetelnie rozpatrzył zgłoszenie reklamacyjne. Dlatego, aby przyspieszyć pozytywne rozstrzygnięcie trzeba wszelkimi sposobami nakłonić sprzedawcę do rzetelnego rozpatrzenia reklamacji na jak najwcześniejszym etapie.

Podsumowanie

Znamy już możliwości jakie ma klient po odrzuceniu reklamacji. Co jednak zrobić? Celem jest nie tylko uznanie reklamacji, ale też możliwie szybkie. Prezentujemy dwie propozycje, w zależności od tego ile czasu chcemy poświęcić danej sprawie.

Jeżeli mamy niewiele czasu, to stosujemy odwołanie od reklamacji, wsparte przez monitoring zgłoszenia w czyuzna.pl. Monitoring będzie sygnałem dla sklepu, że każda odpowiedź będzie mieć również konsekwencje dla marki.

W przypadku, gdy mamy sporo czasu na zajęcie się sprawą, zalecamy skumulować działania na etapie odwołania od reklamacji. Stosujemy następujący mix: odwołanie od odrzuconej reklamacji + opinia rzeczoznawcy + wysłanie odwołania przy udziale rzecznika konsumenta + monitoring w czyuzna.pl .

Jeżeli powyższe działanie nie jest skuteczne, kierujemy sprawę do sądu polubownego (który ma tą przewagę nad mediacją, że jest wiążący dla stron sporu).

Jeżeli sprzedawca nie zgadza się na pozasądowe, polubowne rozwiązanie sporu, piszemy pozew do sądu powszechnego.

Podstawa prawna: Przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i o ochronie konkurencji i konsumentów.

Podobne tematy:

  • Reklamacja montażu drzwi wzór, przykład, opis
  • Wygięty telefon Huawei – reklamacja i co dalej
  • Skrzypiące buty i uznana reklamacja?
  • Reklamacja obuwia Deichmann
  • Forma reklamacji jako dobry obyczaj
  • Opublikowano przez czyuzna.pl
  • Dnia: 11 listopada 2021
  • 52 Komentarzy

52 Comments

mmm...
  • cze 2 2019
Jaki czas ma podmiot, do którego skierowaliśmy odwołanie do odpowiedzi na reklamację na ustosunkowanie się do niej?
    czyuzna.pl
    • cze 10 2019
    Witaj, przepisy nie regulują w ogóle zagadnienia "odwołania od nieuznanej reklamacji". W szczególności nie opisują też czasu odpowiedzi ani konsekwencji jej braku. Odwołanie od nieuznanej reklamacji jest w istocie wnioskiem o ponowne rozpatrzenie reklamacji. W takim piśmie dobrze jest samemu wskazać termin w jakim żądamy odpowiedzi (np. 14 dni). W praktyce firmy często odpowiadają na "odwołania" i starają się zmieścić w regulowanych terminach dla reklamacji (np. 14 dni dla reklamacji obuwia, żądania wymiany/naprawy/obniżenia ceny), choć jak wspomniano, nie grożą im konsekwencje w razie późniejszej odpowiedzi.
Roland
  • cze 18 2019
Czy jeśli reklamacja nie została uznana można wystąpić z rękojmią ?
    czyuzna.pl
    • cze 19 2019
    Rękojmia jest, obok gwarancji, jednym z tytułów reklamacji. Zwykle jest korzystniejsza dla konsumenta niż gwarancja. Jeżeli reklamacja złożona z tytułu gwarancji nie została uznana, to można wystąpić z reklamacją tytułem rękojmi. Choć jeżeli gwarant i sprzedawca to ten sam podmiot, to może być trudno o zmianę decyzji.
Patrycja
  • lip 29 2019
Czy jeśli dostałam odmowę i zarejestrowałam reklamację na stronie czyuzna.pl to muszę zgłaszać też odwołanie w sklepie ?
    czyuzna.pl
    • lip 29 2019
    Tak, czyuzna.pl jest rejestrem reklamacji i, póki co, nie jest możliwe zgłoszenie odwołania za pośrednictwem serwisu. Zgłoszenie w trybie monitoringu ("w toku") zwiększa jednak szansę na pozytywne rozpatrzenie reklamacji.
Małgorzata
  • sie 10 2019
Witam. Ile mam czasu na odwołanie od negatywnej decyzji reklamacji?
    czyuzna.pl
    • sie 23 2019
    Witaj, roszczenia reklamacyjne przedawniają się po roku od stwierdzenia wady lub zgłoszenia. Nie ma innych terminów. W praktyce dobrze jest zachować pewną ciągłość w korespondencji.
Syll Wia
  • wrz 14 2019
Kupiłam nowe spodnie z dziurami. Przy pierwszym założeniu, gdy schyliłam się dziura mocno się rozerwała. Odesłałam spodnie, jednak reklamacja nie została przyjęta, przeczytałam, że kupując takie spodnie za 140 zł powinnam liczyć się z tym, iż mogą się rozerwać 🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️
Karolina
  • lis 4 2019
Witam jeśli napisałam odwołanie od reklamacji i również zostało odrzucone to co teraz mogę zrobić. Napisać jeszcze jedno i zgłosić je również na stronie czyuzna.pl
    czyuzna.pl
    • lis 18 2019
    Warto spróbować. Mamy dużo przypadków, w których uznawane jest kolejne odwołanie, po dodaniu go do monitoringu w Rejestrze czyuzna.pl. Powodzenia!
sklep Reserved Starachowice
  • lis 7 2019
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Zakupiłam kurtkę w sklepie Reserved w Starachowicach w dniu 30.10.19r. W dniu 21.11.19r zmuszona byłam złożyć reklamację z powodu puszenia się materiału na całej powierzchni kurtki a zwłaszcza od wewnętrznej strony rękawów. Kurtka wygląda , tak jak by była użytkowana przez kilka sezonów. Po rozpatrzeniu reklamacji przez kierownika sklepu otrzymałam odmowę reklamacji ze wskazaniami jak postępować. Usuwać , wyczesywać puki za pomocą szczotki lub maszynki do oczyszczania tkanin. Kurtka kosztowała 179 zł a wygląda jak stary łoch. Zalecane wyczesywanie przez kierownika sklepu spowodowałoby jeszcze większe zniszczenia materiału. Jak tak można dooradzać klientowi.Skandal!!!! Odwołuję się od decyzji szanownej pani kierownik
    czyuzna.pl
    • lis 18 2019
    Jasne, trzeba próbować, Reserved nie należy do najtrudniejszych w reklamacji, tutaj przykłady: https://czyuzna.pl/reklamacje-reserved
Jaroo
  • lis 20 2019
Witam Czy reklamacja i odpowiedź na na nią może być złożona drogą Email? Czy gwarant jest zobowiązany do przesłania uzasadnienia odmowy reklamacji.Czy wystarczy odpowiedź cytuję " akumulator został zniszczony przez niewłaściwe jego użytkowanie " Na prośbę o uzasadnienie odmowy przesłanej drogą elektroniczną gwarant odpowiada cytuję " Państwa zgłoszenia przekazaliśmy do uzupełniającej analizy producentowi" lecz gwarant nie chce przekazać tej analizy. Pozdrawiam Jarek
    czyuzna.pl
    • lis 21 2019
    Niestety, odrzucenie reklamacji wygląda zwykle właśnie tak, tj. dość ogólnym twierdzeniem, nie odnoszącym się do przyczyn. I nie ma uregulowań, które obligują sprzedawcę do pełniejszego uzasadniania odrzuconej reklamacji. Jednak, końcowym aktem sporu jest sprawa sądowa, a sąd będzie analizował uzasadnienia sklepu - wtedy ogólne stwierdzenia nie wystarczą. Dlatego we wniosku o ponowne rozpatrzenie reklamacji należy domagać się szerszego uzasadnienia, w razie jego braku można kontynuować działania, np. rzecznik praw konsumenta, bądź rzeczoznawca, z zaznaczeniem zamiaru skierowania sprawy do sądu, aż do samej sprawy sądowej (tutaj tak dla przymierzenia się, z czym to się wiąże: https://czyuzna.pl/poradnik/reklamacja-obuwia-sportowego-wygrana-sprawa-sadowa/). Trzymamy kciuki!
Joanna
  • lis 21 2019
otrzymałam odmowę uznania reklamacji w CCC - buty po miesiącu użytkowania mają przetartą wyściółkę i odkleja się podeszwa. Proszę o radę jak złożyć odwołanie - mailowo czy fizycznie w sklepie?
    czyuzna.pl
    • lis 21 2019
    Jeżeli poznała Pani uzasadnienie to wydaje się, że można złożyć odwołanie emailowo. Zwykle przy wezwaniu do ponownego rozparzenia odwołujemy się właśnie do uzasadnienia odrzucenia. Powodzenia!
Asia
  • lis 26 2019
Czy jesli otrzymałam e-maila z odpowiedzią na reklamcje w ciągu 14 dni : zapraszamy po odbiór reklamacji bez określenia czy została odrzucona czy uznana to jest róznownoznaczne z ustostunkowaniem sie sprzedawcy w ciagu 14 dni.? Odbiór pisma z negatywną odpowiedzią odebrałam juz pózniej ale pytam bardzueh i tresc informacji w ciagu 14 dni
    czyuzna.pl
    • lis 27 2019
    Witaj, przede wszystkim zależy to od żądania - jeżeli żądaniem była naprawa, wymiana, bądź obniżenie ceny, to brak ustosunkowania się w terminie 14 dni oznacza akceptację roszczenia przez sprzedawcę. Mówi o tym art. 561[5] kodeksu cywilnego. Ustosunkowanie się sprzedawcy do reklamacji oznacza, zgodnie z wykładnią UOKiK:
    możliwość zapoznania się konsumenta ze stanowiskiem przedsiębiorcy
    Wykładnia UOKiK odnosiła się tutaj do przypadku, w którym przedsiębiorca wysyła rozstrzygnięcie listem przed upłynięciem terminu 14 dni, ale sam list dochodzi już po terminie 14 dni. Jednak ta wykładnia może mieć zastosowanie również w Twoim przypadku - przykładowo, jeżeli wiadomość "zapraszamy po odbiór reklamacji" otrzymałaś tuż przed upływem 14 dni, to możliwość zapoznania się ze stanowiskiem przedsiębiorcy w terminie 14 dni mogła być przynajmniej utrudniona. To nasze przeczucie. Taką tezę najlepiej zweryfikować u rzecznika praw konsumenta właściwego dla Twojego powiatu/miasta. Rzecznik pomoże Ci również w sporządzeniu pisma do sprzedawcy. Powodzenia i daj znać co udało Ci się dowiedzieć, bądź osiągnąć! Pozdrawiamy, zespół czyuzna.pl
Ania
  • gru 30 2019
Witam. Czy odwołanie od negatywnie rozpatrzone reklamacji może rozpatrywać ten sam rzeczoznawca?
    czyuzna.pl
    • sty 10 2020
    Nie ma prawdopodobnie uregulowań, które tego zabraniają. Ale możesz powołać własnego rzeczoznawcę, jego ocena może być odmienna.
Agata
  • sty 2 2020
Witam. Dostałam informację o nieuznaniu reklamacji. Buty się rozkleiły,wiec wydawało mi się pewnym uznanie roszczeń. Jednakże reklamacja złożona jest w drugim roku kilka dni przed końcem rękojmi. W żądaniu zaznaczyłam zwrot należności lub wymiana na nowe. Chce się odwołać, nie wiem tylko czy jak odbiorę buty to będę mogła bo już minęły 2 lata po zakupie. A może powinnam napisać o naprawę butów w pierwszym żądaniu? Sklep daichmann.
    czyuzna.pl
    • sty 10 2020
    W Twojej sytuacji zwrot należności to ciężkie działo. Warto spróbować z naprawą - wtedy w odwołaniu powtórz żądania z pierwszego pisma (to w końcu odwołanie, więc żądanie powinno się zgadzać), ale dodaj, że jeżeli to niemożliwe to prosisz o naprawę. Odnośnie terminu - nie liczy się czas złożenia reklamacji, ale czas powstania wady, po którym masz 12 miesięcy na złożenie reklamacji. Powstanie wady już zgłosiłaś, więc zgodnie z prawem, powinni wciąż rozpatrzyć Twoją reklamację zgodnie z rękojmią. Powodzenia!
Iwona
  • sty 14 2020
Proszę o poradę jak powinnam sformułować pisemne odwołanie od odmownej decyzji uznania reklamacji? Reklamacji podlegała torebka damska, w której mniej więcej w ciągu 5 miesięcy od zakupu uszkodziły się "rączki", przez co torebka wygląda nieestetycznie i nie nadaje się do noszenia. Poniżej odpowiedź sprzedawcy: Szanowna Pani, Z przykrością informujemy, iż zgłoszenie reklamacyjne nie zostało uznane za zasadne. Torba została poddana ocenie, wg której stwierdzono  ślady użytkowania, uszkodzenia mechaniczne powstałe podczas użytkowania wyrobu wywołane czynnikiem zewnętrznym, za co Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności. Naderwania i pęknięcia tworzywa uchwytów wynikają z nadmiernej eksploatacji produktu poprzez zbytnie obciążenie torebki damskiej. W konsekwencji naprężenia doszło do obniżenia parametrów użytkowych oraz właściwości estetycznych ujawniających się w postaci zareklamowanych zmian. Dalsze użytkowanie towaru wykazującego zmiany doprowadziło do ich pogłębienia, w tym zadarć i ubytku fragmentów tworzywa. W wyniku oceny nie stwierdzono nieprawidłowości wykonania torby w jej cyklu produkcyjnym, w tym ukrytych wad fizycznych produktu. Niestety nie widzimy możliwości polubownego zakończenia sporu. Zawiadamiamy o braku wyrażenia zgody na udział w pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich – zgodnie z art. 32 ust.1  pkt. 2 Ustawy z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
Aleksandra
  • sty 19 2020
Witam, W czerwcu ubiegłego roku zakupiłam telefon z salonu Telakces. Po jakimś czasie odkryłam, że zdjęcia robione telefonem są rozmazane po bokach. Zlokalizowanie przyczyny zajęło mi nieco czasu i niedawno udało mi się dostrzec, że migawka środkowego aparatu jest pęknięta. Ponadto miedzy ekranem, a górną krawędzią smartfona gromadzi się kurz, więc jest tam szczelina. Telefon posiada certyfikat wodoodporności IP68, więc jest to błąd konstrukcyjny, który może powodować, że woda dostanie się do środka. Wczoraj oddałam telefon na reklamacje z tytułu rękojmi. Pan obsługujący w sklepie, poinformował mnie, że nie przyjmie mojej reklamacji. Ja powiedziałam mu, że ma taki obowiązek, więc stwierdził, że dobrze przyjmie, ale reklamacja na pewno zostanie odrzucona. W związku z tą sytuacją, chciałabym zadać następujące pytania: 1. Czy istnieje jakiś sposób, by sklep poniósł konsekwencje wprowadzania klientów w błąd(chodzi o początkowe odmówienie przyjęcia reklamacji, co jest niezgodne z prawem)? 2. Na reklamacji nie umieściłam informacji o dacie wykrycia wady. Wydaje mi się, że nie powinien być to błąd, jako że posiadam telefon od pół roku, jednak czy może być to podstawą odrzucenia reklamacji? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
Grzegorz
  • sty 21 2020
W dniu 04.09.2019 r. dokonałem zakupu przez internet telefonu komórkowego myPhone POCKET PRO za kwotę 449 zł. W dniu 07.01.2020 telefon przestał działać, nie działał ekran dotykowy uniemożliwiając korzystanie z telefonu co jednoznacznie kwalifikuje uszkodzenie jako wadę istotną. W tym samym dniu dokonałem zgłoszenia reklamacyjnego w ramach rękojmi, żądając odstąpienia od umowy i zwrotu gotówki w związku z faktem, że telefon jest mi niezbędny zarówno w życiu osobistym jak i w wykonywanej pracy a sklep nie proponuje naprawy telefonu bez nadmiernych niedogodności dla klienta (np. telefon zastępczy na czas trwania naprawy), pozostawanie bez telefonu przez okres dłuższy niż 2 tygodnie jest w moim przypadku niemożliwe. W dniu 08.01.2020 wysłałem telefon na wskazany przez sklep adres ponosząc koszty wysyłki w kwocie 11,50 zł. Pomimo braku mojej zgody na naprawę telefonu sklep wysłał telefon do serwisu gdzie potwierdzone zostało uszkodzenie, jednak sklep odmówił realizacji reklamacji w wybranej przeze mnie formie proponując jedynie naprawę telefonu, przy czym nie udzielił nawet informacji w jakim terminie naprawa mogłaby zostać zrealizowana. W dniu 20.01.2020 r drogą mailową otrzymałem informację o nieuwzględnieniu reklamacji. Wobec braku mojej zgody na naprawę sklep przesłał informację, że dokonuje zwrotu telefonu bez podjęcia czynności naprawczych, przy czym nie uwzględniono nawet mojej propozycji wymiany telefonu na towar wolny od wad. Czy są jeszcze jakieś możliwości aby mieć sprawny telefon?
Mirek
  • sty 21 2020
Witam . W 2018 kupiłem telewizor LG po około roku zauważyłem ,że w słabo naświetlonych miejscach twarze aktorów czy postaci były jakby poparzone ( szczególnie w słabo oświetlonym pomieszczeniu ).Zgłosiłem to w sklepie w którym zakupiłem tv , sprzedawca podał mi adres serwisu w Poznaniu . Ustaliłem termin , przyjechał pan z tegoż serwisu zabrał telewizor . Ku mojemu zdziwieniu odbiornik po 3/4 dniach wrócił . Przeczytałem opis wykonanych testów było tego dość dużo. Ale nie o to chodzi wieczorem podczas oglądanie filmu stwierdziłem , że nic nie zostało naprawione czy poprawione w jakości obrazu . Wysłałem wiadomość do serwisu , otrzymałem odpowiedz zwrotną z prośbą o przesłanie zdjęć . Zdjęcia zrobiłem co prawda komórką i wysłałem na adres serwisu .Po paru dniach otrzymałem wiadomość , że zdjęcia są słabej jakości . Nie zaprzeczę zdjęcia faktycznie nie był w super jakości , ale i na takich było bardzo dobrze widać , że coś nie tak jest z tym obrazem . Wymieniliśmy się jeszcze paroma korespondencjami po czym słuch po gości z serwisu zaginął . Wysłałem powyższą historię do firmy LG od której otrzymałem informację zwrotną tej treści :Zgodnie z opinią techniczną przekazaną przez autoryzowany Serwis i po zapoznaniu się ze zgłoszoną przez Pana reklamacją uprzejmie informujemy, iż zgłoszony telewizor 55UJ701V funkcjonuje prawidłowo i nie wykazuje nieprawidłowości w działaniu wynikających z wystąpienia wady bądź usterki produktu co potwierdziło sprawdzenie sprzętu przez uprawnionego pracownika autoryzowanej stacji serwisowej LG. Wysłałem do firmy LG 5 grudnia wiadomość ze zdjęciami lepszej jakości na którą do dziś nie dostałem żadnej odpowiedzi . Proszę o pomoc i radę . Pozdrawiam .
Gosia
  • sty 24 2020
Witam.Dostałam odmowę reklamacji łóżka a dokładnie chodzi o zagłówek który odpadł gdyż był bardzo słabo mocowany. Korzystałam z zakupu sypialni z firmy "Bodzio" w kwietniu 2018.Przeprowadziłam rozmowę telefoniczną z kierownikiem działu reklamacji, który powiedział że reklamacja została rozpatrzona poprawnie a to uszkodzenie jest z winy uzytkownika.Co jeszcze mogę zrobić ?
    czyuzna.pl
    • lut 5 2020
    Witaj Gosia, zawsze możesz przedstawić swoje racje w odwołaniu od nieuznanej reklamacji. Dodaj ją też do naszego rejestru czyuzna.pl (może być jako monitoring odwołania) i opisz to w piśmie, wtedy dla kierownika działu reklamacji sprawa stanie się większa niż 1 klient. Powodzenia!
kasia
  • lut 2 2020
dosc niecodzinna sprawa, zapalilam dwie swieczki z jednej z nie markowych chinskich sklepow/ pepco . Palily sie okol 7/8 h a latarence do swiec. Wieczorem maz zgasil swiece i poszlismy spac, dodam ze swiece byly na parapeie tylem do nas ale przestrzegalam pictogramow /wszystko zgodnie z instrukcjami/ Na drugi dzien po pracy gdy jesczze bylo jasno ujrzalam przerazliwy widok. Emisja sadzy w tych swiec zniszczyla nam mieszkanie. Ta sadza jest wszedzie , w lodowce, na scianach sufitach i w kazdym pokoju. Napisalam reklamacje do tej firmy w piatek , w poniedzialek dzwonili zeby przygotowac latarnie i swuece do badania. Oczywiscie kurier odebral we wtorek 11 stycznia . 25 stycznia dostalam odmowna reklamacje , robli testy i nic nie wykazalo, swieczka palila sie rowno i nie bylo zadnej emisji. Ze ich chinskie swiece sa szczegolowo badane , przechodza testy , maja atesty i sa wgodne z dyrektywami. Zwrocilam sie o zwrot latarni i swieczki . zwrocilam sie tydzien pozniej o ponowny zwrot latarni i swieczki oraz wykaz tych wszystkich dokumentow dotyczacych tylko tych swieczek z tej rzekomo dobrej partii. Zarzadalam tez udowodnienia przeprowadzenia testu poprzez jakies filmy , zdjecia . Napewno rzeczoznawca tego nie robill. Czy maja obowiazek przyslac mi dowody ze robili te testy , testy , atesty b jakos im nie wierze a ja zostalam z czarnym mieszkaniem , czyszczenie mieszkania 25 tys przez specjalistyczna firme do pozarow no i 15 tys na remont. Czy maja obowiazek wyslac mi dokumemty o badaniach , znakow jakosci itp/ chodzi mi tylko o te dwie swiece/ ? i jaki mam czas na napisanie odwolania od nieuznania rrklamacji bo jest bezzasadna
    czyuzna.pl
    • lut 5 2020
    Kasiu, masz rok od wystąpienia wady na dochodzenie roszczeń. Trudno oceniać tak specyficzną sprawę, ale jeżeli firma napisała, że przeprowadziła badania, że produkty mają atesty itp. to zażądaj kopii protokołu z badania, kopii atestów itp. we wniosku o ponowne rozpatrzenie reklamacji. Żeby wzmocnić swój przekaz możesz udać się również po pomoc w napisaniu pisma do rzecznika praw konsumenta w Twoim powiecie - sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do pisma rzecznika. Powodzenia!
Wanna
  • lut 14 2020
Witam, kupiłam wannę w sklepie Leroy Merlin, zakup był z dowozem do domu wanna była ofoliowana i czekała na montaż po 11 dniach od transportu przy próbie montażu okazało się, że wanna jest uszkodzona (głebokie rysy). Zgłosiłam reklamację, Pani na wstępie zaznaczyła, że decyzja pewnie będzie negatywna ponieważ minęło dużo czasu od zakupu ( było to tylko 11 dni) i nie będą w stanie udowodnić kto za to uszkodzenie jest odpowiedzialny. Oczywiście mój wniosek został odrzucony a wannę musiałam kupić drugą będąc przy tym 400 zł " w plecy". Co mogę zrobić w tej sytuacji? odwoływać sie?
Ds
  • lut 29 2020
Próbowałam zareklamować buty z dwóch powodów. Pani wpisująca dokument reklamacji umieściła tam tylko jeden- ten mniej istotny. Dostałam maila z informacją, że reklamacja jest niezasadna. Co mogę z tym zrobić? Odwoływać się w sklepie czy odpisać mailowo?
    czyuzna.pl
    • maj 11 2020
    Możesz złożyć nową reklamację i wskazać jeden główny powód.
Magdalena
  • mar 23 2020
Witam kupiłam wózek gdzie po wyjeździe ze sklepu okazało się że przednie koło obrotowe blokuję się w poprzek co uniemożliwia normalna jazdę. Złożyłam rękojmię została odrzucona ponieważ ich zdaniem wózek jest sprawny a przy nierównym terenie koło może się blokować. To czemu blokuję się tylko jedno a nie dwa? Wózek ma brak amoeryzacji co rozumiem że może wózkiem bardziej trzes a nie blokować koło ale zdaniem pani że sklepu gdy dzwoniła z informacją o odrzuceniu reklamacji jest to wózek do jeździe po płaskiej powierzchni więc wysłałam filmik z tym że na płaskiej też się blokuje. Co w takiej sytuacji zrobić jak się odwołać?
    czyuzna.pl
    • maj 11 2020
    Proszę złożyć pisemne odwołanie, może Pani monitorować reklamację w czyuzna.pl.
Andrzej Migas
  • maj 22 2020
Dzień dobry, Dokonałem pisemnej reklamacji dwóch akumulatorów AGM 12V 150Ah, które zakupiłem przez internet 15 miesięcy temu w firmie Techtron w Gdańsku. Akumulatory pomimo, że były praktycznie nie używane ( pracowały w systemie buforowym) straciły około 90% swojej pojemności, co ciekawe oba nieomalże identyczne. Przeprowadziłem fachowe sprawdzenie pojemności akumulatorów i wszystko konkretnie opisałem w reklamacji. Firma Techtron z Gdańska zarządała przysłania akumulatorów. Jeden waży około 30kg, zrobiłem to choć było to trudne ze względu na wage. Po kilku dniach otrzymałem odmowe uznania reklamacji. W uzasadnieniu firma Techtron napisała, że akumulatory trafiły do nich uszkodzone tzn. rozbite i w związku z tym odmawiają uznania reklamacji. Poza tym informują mnie że akumulatory zostaną zutylizowane. Kontakt telefoniczny jest z nimi utrudniony, niechętnie rozmawiają przez telefon, są nie mili, nie chcą się przedstawiać, nie udzielają żadnych informacji. Udało mi się ustalić przez fimę kurierską DPD, co też nie było łatwe, że sporządzono protokół uszkodzenia przesyłek (dwie osobne paczki, jedna doszła w piątek, druga w poniedziałek) na podstawie tej informacji zarządałem od firmy Techtron w Gdańsku przesłania kopii protokołu uszkodzenia przesyłek. Otrzymałem te kopie drogą mailową. Z protokołów wynika, że uszkodzenie zostało zauważone po rozpakowaniu paczki, a nie przed rozpakowaniem, wynika z niego, że ani zewnętrzna warstwa opakowania, nie została uszkodzona ani wewnętrzna. Innymi słowy należy z tego wysnuć wniosek, że akumulatory zostały zapakowane rzozbite. Wygląda na to, że protokół został sporządzony przez kuriera, bo jest na nim jego podpis i jest to druk firmy DPD. Jeżeli paczki nie były uszkodzone to po co odbiorca rozpakowywał je przy kurierze i to dwa razy. Paczki były zapakowane w kilka warstw tektury co nie wynika z protokołu uszkodzenia, on raczej sugeruje niewłaściwe zapakowanie. Wszystko to wygląda na zmowe kuriera z odbiorcą przesyłki w celu stworzenia pretekstu do odrzucenia reklamacji. Trudno jest mi uwierzyć w to, że dwie osobne paczki zostały w różnym czasie podobnie uszkodzone. Firma Techtron z Gdańska nie chce udostępnić mi zdjęć i nie odpowiada na moje pytania. Wartość akumulatorów to około 1900zł. Podejrzewam, że były to chińskie podróbki o minimalnej pojemności i działania podjęte przez firme Techtron z Gdańska skupiły się na ukryciu tego faktu. Niestety nie mam pomysłu na udowodnienie tego. Co mam robić ? Proszę o pomoc.
Anna
  • cze 8 2020
Sklep Asics odrzucił moją reklamację na uszkodzona cholewke butów, z uwagi na fakt, iz były wykorzystywane niezgodnie z przeznaczeniem tzn. do użytku codziennego a nie do biegania. Złożyłam odwołanie w celu otrzymania opinii rzeczoznawcy, potwierdzającą stanowisko sklepu. Otrzymalam znów stanowisko odmowne kierownika sklepu, bez opinii z informacją iż mam się zgłosić po odbiór obuwia. Czy użytkowanie butów sportowych do użytku codziennego pozbawia mnie prawa do reklamacji ? Takiej informacji przy ich zakupie nie otrzymałam. Czy mogę w tej sprawie jeszcze coś zrobić?
Paula
  • lip 21 2020
Witam. Zakupiłam buty na Allegro marki Adidas, po półtora miesiąca użytkowania jeden z nich zaczął się niszczyć ale tylko jeden z drugim jest wszystko w porządku, złożyłam reklamację, wady to: marszczenia widoczne gołym okiem na zasadzie jakby miała ta skóra zaraz odpaść, rozklejenie czubka obuwia i złoto-czarny znaczek marki adidas na języku się wytarł, buty to adidas superstrar. Firma skleiła mi tylko ten czubek a te marszczenia to napisali że to od użytkowania a ten znaczek logo firmy adidas na języku to znaczek ozdobny i nie podlega reklamacji ale jak to znaczek ozdobny jak to logo firmy? Wspomnę że wszystkie te wady są tylko na jednym bucie a drugi jest jak nowy, nie mam już cierpliwości do tego sklepu, czy mogę coś w tej sytuacji jeszcze zrobić? Proszę o pomoc? Dodam że buty kosztowały mnie 250 zł. Napisali że częściowa naprawa i tylko czubek skleili a mi najbardziej zależało na tym znaczku bo buty jeden od drugiego się bardzo różnią... Nie rozumiem faktu że to wszystko co się dzieje to tylko na jednym bucie, to takie dziwne dla mnie, bo jakby było ok to by był taki sam jak ten drugi tzn jak nowy, a firma mimo wszystko że problem jest tylko z jednym to nie chce się tego podjąć.
Marta
  • lis 11 2020
Dzien dobry, Dotyczy obuwia kupionego w sklepie CCC. W lewym oraz prawym bucie po 7 miesiacach od zakupu odkleily sie podeszwy pod pietami. Buty zostaly naprawione. Jednak kolejnej zimy po 2 uzyciach zrobilo sie to samo. Zarklamowalam obuwie ponownie dn. 07.11.2020r zadajac zwrotu pieniedzy, jednak w odpowiedzi otrzymalam informacje, ze towar kwalifikuje sie do naprawy... Nie chcialam sie na to zgodzic, niewierzac juz w trwala naprawe. Sklep ze wzgledu na istniejaca sytuacje nastepnego dnia zamknieto, buty sa u sprzedawcy, a corka zostala na zime bez butow. co moge zrobic w tej sytuacji? jakie prawa mi przysluguja? Dziekuje i pozdrawiam
Karolina
  • lis 12 2020
Dzień dobry, sklep internetowy na Allegro odrzucił moje rękojmie odnośnie zepsutych słuchawek. Dostałam informację zwrotną, że słuchawki działają poprawnie oraz zwrot kosztów jest niemożliwy. Towar został mi odesłany i żadna reklamacja nie została wprowadzona w system. I na tym się skończyło. Jak to pociągnąć dalej? Składać ponownie rękojmie czy reklamację, czy najlepiej będzie się odwoływać?
Jolanta
  • gru 4 2020
Witam co w przypadku gdy reklamacja jest nie uznana i producent wydał opinie rzeczoznawcy? Jak złożyć wniosek o rozpatrzenie ponowne co w nim ująć?
Teodor9
  • gru 5 2020
Witam. Kupiłem materac do spania na jednej z aukcji allegro. Po 5 miesiącach materac po prostu się zapadł w miejscach gdzie się śpi. Wysłałem zdjęcia razem z reklamacja. W formularzu zgłoszeniowym trzeba było podać odległości między szczebelkami stelaża. Podałem że mają 5 cm. Reklamacja została odrzucona bo jak stwierdzili sprzedający nie zastosowałem się do instrukcji użytkowania i odległości między szczebelkami mają mieć 4 cm. W odpowiedzi do nich załączyłem scan instrukcji użytkowania materaca który dostałem od nich razem z materacem. Nie ma tam słowa na temat z czego ma być wykonany stelaż oraz jakie mają być odległości między szczebelkami. Na stronie internetowej sprzedawcy także nie ma takiej informacji. Co w takim razie mogę zrobić żeby uznali moja reklamacje ?? Pozdrawiam
Krzysztof
  • lut 5 2021
Sklep odrzucił moją reklamację i odwołanie do niej. Sklep odpowiedział na reklamację po 16 dniach po zgłoszeniu odwołania. Czy mam jeszcze jakieś opcje? Poza tym sklep podkreślił iż jest to ostateczne stanowisko spółki.
Ewa
  • kw. 1 2021
Witam. Złożyłam reklamację obuwia Emu Australia w sklepie e obuwie.pl. Buty po 3 tygodniach, popękały na obu podeszwach. Sklep nie uznał mojej reklamacji. Wczoraj wyslano mi uzasadnienie,z informacją, że na moje odwolanie czekają do 3 kwietnia. Nie bardzo rozumiem,skąd ten termin. Potrzebuję więcej czasu, gdyż zamierzam skontaktować się z rzecznikiem praw konsumenta. Czy sklep ma prawo wyznaczyć taki termin? Co powinnam zrobić?
Aneta
  • kw. 21 2021
Witam. Dostałam odmowę reklamacji butów, a dokładnie pierwszą reklamację uwzględniono i buty zostały wymienione na drugie jednak nie na długo okazało się ze w obu butach na wysokości zgięcia palców jest pęknięcie siateczki, jednak drugiej reklamacji już nie uwzględniono, ponieważ prosiłam o zwrot gotówki, buty we wrześniu będą miały dopiero rok, czyli na siedem miesięcy użytkowania zepsuły się już dwa razy. Czy mam prawo odwołać się za nie uwzględnienie reklamacji do Rzecznika Konsumentów Płac? Dodam jeszcze ze wada butów w obydwóch przypadkach taka sama
Paweł
  • maj 9 2021
Kupiłem kolczyki i niestety okazało się, że mają wadę. (przebarwienia, porysowanie) Złożyłem reklamację, żądając zwrotu gotówki. Reklamacja uznana, poprzez naprawienie wady. Kolczyki zostały najprawdopodobniej spolerowane, co spowodowało ubytek w złocie, zapięcia źle chodzą kolczyki nadal są porysowane. Chcę napisać odwołanie i żądać zwrotu gotówki lub otrzymać kartę podarunkową. Kolczyki kupiłem 25.02.2021 zareklamowałem 08.03.2021, dostałem odp. 8.04.2021 (drogą e-mail), a po kolczyki mogłem udać się po otwarciu galerii 05.05.2021 roku.(dopiero po moim zapytaniu kiedy w końcu je mogę odebrać). Jak uzasadnić, napisać odwołanie i jakie mam prawa? Dziękuję za pomoc.
jacek
  • wrz 29 2021
Czy do rzecznika praw konsumenta można się udać również jak kupujemy jako firma? Czytałem gdzieś że firma nie jest konsumentem i chcę zweryfikować tą informację. Jeśli nie do rzecznika to gdzie ma udać się przedstawiciel firmy z odrzuconą reklamacją?
Wojas.pl
  • paź 1 2021
Sklep wojas odrzucił drugi raz (reklamacja, potem odwołanie) moja reklamacje buty założone raz według sklepu źle użytkowane, co dalej?
Kamil
  • lis 13 2021
Witam, potrzebuję odwołanie od reklamacji wzór pdf najlepiej.Czy są Państwo stworzyć dla mnie takie pismo? może być za opłatą. Kupiłem buty za 419 zł, podeszwa odpada po 2 tygodniach noszenia, nie mam zamiaru cackać się ze sklepem internetowym, potrzebuję wzór odwołania od nieuznanej reklamacji z podstawa prawną, żeby wiedzieli, że ni mają do czynienia z byle Kowalskim, którego zignorują odrzuceniem reklamacji.
Kajetan
  • lis 14 2021
Jak napisać odwołanie od reklamacji części samochodu? kupiłem część używaną i popsuła się od razu po zamontowaniu w silniku.
dora
  • lis 14 2021
Chcę napisać odwołanie od decyzji reklamacji obuwia CCC, po tygodniu chodzenia w butach zaczęły farbować skarpety, już kilka par skarpet zafarbowane, nie wiem co można zrobić, plamy na skarpetach nie chcą schodzić po praniu w pralce, reklamację CCC mi odrzuciło, ale nie popuszczę...
Najnowsze wpisy
  • Jak zorganizować wymianę prezentów w rodzinie lub wśród znajomych?
  • Odpowiedź na reklamację WZÓR
  • Odrzucenie reklamacji WZÓR do wypełnienia
  • Protokół uszkodzenia przesyłki WZÓR
  • Reklamacja do biura podróży WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja bez paragonu CZY jest możliwa w 2021 roku?
  • Reklamacja usługi fryzjerskiej wzór
  • Czas rozpatrzenia reklamacji [TERMIN w 2022]
  • Zwrot towaru zakupionego przez internet WZÓR
  • Reklamacja usługi kosmetycznej WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja mebli WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja usługi WZÓR do wypełnienia
  • Reklamacja okien WZÓR do wypełnienia
  • Brak odpowiedzi na reklamację – co dalej?
  • Uznanie reklamacji WZÓR do wypełnienia!
  • Wzór reklamacji towaru uszkodzonego 
  • Reklamacja telefonu WZÓR do wypełnienia
  • Co zrobić, gdy reklamacja została odrzucona? WZÓR odwołania
  • Reklamacja montażu drzwi – wzór, przykład, opis
  • Wygięty telefon Huawei – reklamacja i co dalej
Reklama

Reklamacja montażu drzwi - wzór, przykład, opis

Previous thumb

Reklamacja telefonu WZÓR do wypełnienia

Next thumb
Scroll
Najciekawsze artykuły
  • Co zrobić, gdy reklamacja została odrzucona? WZÓR odwołania
  • Reklamacja montażu drzwi – wzór, przykład, opis
  • Wygięty telefon Huawei – reklamacja i co dalej
  • Reklamacja obuwia Deichmann, tak firma uznaje reklamacje
  • Uznana reklamacja odzieży – o czym pamiętać (przykłady)
  • Skrzypiące buty i uznana reklamacja? To możliwe!
  • Reklamacja obuwia sportowego – sprawa sądowa
  • Jak złożyć reklamację usługi kurierskiej – wszystkie przypadki
  • Reklamacja obuwia CCC, tak firma uznaje reklamacje – 10 przykładów
  • Reklamacja uszkodzonej przesyłki WZÓR
  • Informacje o danych osobowych (RODO)
  • Polityka Cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
©2018-2021 Czyuzna.pl REDAKCJA Czyuzna.pl: Energetyka 2/18 62-510 Konin woj. wielkopolskie. WYDAWCA i ADMINISTRATOR DANYCH: Grzegorz Szwaciński NIP: 665-259-59-85 REGON: 369166329